اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال آمل:

ازدواج در آمل از طلاق پیشی گرفت/عمده طلاق‌ها در دوران نامزدی رخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال آمل گفت: رشد ازدواج در شهرستان آمل نسبت به رشد طلاق در یک سال گذشته بیشتر بوده است.

ازدواج در آمل از طلاق پیشی گرفت/عمده طلاق‌ها در دوران نامزدی رخ می‌دهد
سیدعلی هاشمی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با تاکید بر اینکه در 9 ماهه نخست سال‌ جاری 3هزار و 856 واقعه ازدواج در آمل به ثبت رسیده است، اظهار داشت: نرخ رشد ازدواج در این شهرستان 6.3 در هر هزار نفر بوده است.
وی بیان داشت: میزان ازدواج ثبت شده در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.3 درصد رشد داشته است.
هاشمی‌نسب با بیان اینکه 14 واقعه ازدواج در هر شبانه‌روز در آمل ثبت می‌شود، یادآور شد: میانگین سن ازدواج در آمل در آقایان 26 سال و در خانم‌ها 23 سال است.
وی با تاکید بر اینکه در همین مدت 619 واقعه طلاق در این شهرستان ثبت شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه 4.3 درصد رشد داشته است.
رئیس اداره ثبت احوال آمل با اشاره به اینکه در هر شبانه‌روز دو واقعه ازدواج در آمل ثبت می‌شود، گفت: عمده این طلاق‌ها مربوط به دوران نامزدی و پیش از ازدواج است.
وی با اعلام اینکه سن طلاق در آقایان 34 و در بانوان 29 سال است، تصریح کرد: افزایش طلاق‌ها در دوره نامزدی نیاز به بررسی دارد.
هاشمی‌نسب با بیان اینکه در میان نام‌های ثبت شده برای نوزادان آملی نام فاطمه بیشترین فراوانی را دارد، افزود: در دختران نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا، ستایش و هستی بیشترین فراوانی را دارند.
وی گفت: در پسران نیز نام‌های امیرعلی و ابوالفضل دارای بیشترین فراوانی هستند.
هاشمی‌نسب با تاکید بر اینکه بیشترین مشکلات ثبت احوال در حوزه ثبت وفات است، اظهار داشت: براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، هر خانواده‌ای که فوت بستگان خود را اعلام نکرده باید ثبت احوال از طریق قضایی پیگیر این موضوع شود.
وی گفت: واقعا اجرای این مصوبه برای ثبت احوال دشوار است و به همین جهت با ابلاغ تفاهم‌نامه دهیاران مکلف شده‌اند آمار وفات را در فاصله 10 روز اعلام کنند.
انتهای ‌پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول