اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماهه نخست امسال محقق شد

افزایش 8 درصدی ازدواج در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال کردستان از افزایش هشت درصدی آمار ازدواج و 6.26 درصدی آمار طلاق استان در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

افزایش 8 درصدی ازدواج در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله خسروی‌زاده دوشنبه شب در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان در سنندج، اظهار داشت: در هشت ماه اول سال جاری 13 هزار و 757 واقعه ازدواج در استان کردستان به ثبت رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش هشت درصدی برخوردار است.
وی افزود: نرخ ازدواج در استان کردستان هم‌اکنون 35/1 درصد است که با میانگین 7/1 درصدی کشوری فاصله چندانی نداشته و امید است با همکاری و حمایت مدیران و مسئولان استانی این فاصله اندک با میانگین کشوری در کوتاه‌ترین زمان ممکن جبران شود.
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان به ثبت 2 هزار و 65 واقعه طلاق در هشت ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 26/6 درصدی برخوردار است که خود نویدبخش کاهش معضلات و آسیب‌های موجود در حوزه ازدواج و طلاق استان است.
خسروی‌زاده تصریح کرد: در مجموع می توان گفت که از هر هفت ازدواج در استان یکی منجر به طلاق می‌شود و این خود دغدغه و آسیبی بزرگ در حوزه فرهنگی و اجتماعی استان به شمار می‌آید و رفع این معضل عزمی همگانی و مشارکتی گسترده را خواهان است.
وی در ادامه با اشاره به آمار وفات و ولادت در سال جاری در استان کردستان گفت: آمار ولادت در کردستان از 18 هزار و 119 نفر در هشت ماه اول سال 89 به 18 هزار و 483 نفر در همین مدت زمان رسیده که این آمار رشد دو درصدی ولادت را نشان می‌دهد.
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان افزود: با توجه به آمارهای موجود در برابر ولادت هر 100 نوزاد دختر، 104 نوزاد پسر در استان کردستان به ثبت رسیده و در هشت ماهه نخست  سال گذشته 60 هزار و 871 مورد وفات در استان ثبت شد که این میزان در سال 90 با کاهش پنج درصدی به پنج هزار و 240 نفر رسیده ‌است.
خسروی‌زاده افزود: آمارها نشان می‌دهد در واقعه وفات به ازای هر 100 زن، 116 مرد کردستانی در هشت ماهه نخست سال 90 فوت کرده‌اند.
خسروی زاده خاطرنشان کرد: 99 درصد خانواده‌های کردستانی پس از تولد نوزادانشان در مهلت قانونی 15 روزه به اداره ثبت احوال جهت صدور شناسنامه مراجعه می‌کنند و بیش از 98 درصد نیز در مهلت قانونی برای اعلام فوت به این اداره کل مراجعه می‌کنند.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول