اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفته است

ثبت ۱۴ هزار ولادت در چهار محال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 14 هزار و 732 ولادت در این استان به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۴ هزار ولادت در چهار محال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالرسول غزالی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ثبت این تعداد موالید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزون بر 500 مورد افزایش یافته است.
وی با اشاره به‌عملکرد این اداره‌کل در راستای ثبت وقایع حیاتی و ثبت تغییر نشانی در قالب مهاجرت در این استان، افزود: تشکیل کمیته نظارت بر پوشش وقایع استان هر سه ماه یک‌بار، تنظیم شبکه اعلام فهرست تلفن اعضا به منظور دسترسی آسان به اعضا، استمرار تعامل برای دریافت وقایع حیاتی با دستگاه‌های اجرایی از جمله بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، خانه بهداشت، پزشکی قانونی و آرامستان‌ها از جمله این اقدامات به ‌شمار می‎رود.
غزالی ادامه داد: تنظیم تفاهمنامه با تمام روسای ادارات تابعه در راستای روند اجرای برنامه‌های سازمان و تشکیل جلسه با مسئولان اداره‌کل پزشکی قانونی برای دریافت آمار متوفیات از سوی پزشکی قانونی از دیگر این اقدامات به‌ شمار می‎رود.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند صدور شناسنامه مکانیزه در این استان گفت: در راستای ارائه خدمات الکترونیک هویت ملی و استقرار نظام نوین ثبت احوال و ارتقای مدارک هویتی در دولت الکترونیک صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال در شهرکرد از تیر ماه 89 و در لردگان، کوهرنگ، بروجن، فارسان، اردل و کیار از اول سال 90 در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اطلاعات جمعیتی باید در مهلت قانونی ثبت و گزارش شود، گفت: عدم ثبت به‌هنگام وقایع حیاتی پروسه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کشور را با مخاطرات و مشکلات بسیار مواجه می‎سازد که عدم تحقق برنامه‌های توسعه‌ای کشور بارزترین پیامد این نقص است.
غزالی خاطرنشان کرد: در صورت ثبت به‌هنگام این وقایع دیگر نیازی به سرشماری هر پنج سال یکبار وجود ندارد.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در این استان، گفت: به‌منظور شناسایی موانع و مشکلات ثبت وقایع حیاتی در استان و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع آن این شورا به ریاست استاندار در مرکز استان و فرماندار هر شهرستان تشکیل می‎شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول