اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 10 روز از بازگرداندن قلب یک نوزاد به سینه‌اش؛

قلب نوزاد قزوینی با امید به زندگی می‌تپد

خبرگزاری فارس: مسئول تیم جراحی قلب نوزاد قزوینی گفت: پس از گذشت 10 روز از انجام عمل جراحی بسیار حساس یک نوزاد مبتلا به بیماری نادر توراسیک اکتوپیاکوردیس، وضعیت عمومی این نوزاد خوب است و قلب وی به خوبی می‌تپد.

قلب نوزاد قزوینی با امید به زندگی می‌تپد
صادق صادقی‌پور رودسری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: نوزادی که به بیماری نادر توراسیک اکتوپیاکوردیس مبتلا بود در 27 آبان مورد عمل جراحی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در حال حاضر 10 روز از انجام آن عمل جراحی می‌گذرد و هم‌اکنون قلب به درستی زیر پوست می‌تپد.
این پزشک متخصص اضافه کرد: هم‌اکنون حال عمومی بیمار خوب است و هیچ مشکلی از نظر عفونت ندارد ولی به خاطر ناهنجاری‌های قلبی که دارد، منتظریم تا آرام آرام نوزاد را از دستگاه ستینگ جدا کنیم.
وی اعلام کرد: در حال حاضر همکاران ما از دانشگاه تهران آمده‌اند که این نوزاد را به تهران منتقل کنند که انتقال بیمار در این مرحله منوط به نظر پدر نوزاد است.
صادقی‌پور رودسری توضیح داد: در خصوص ناهنجاری قلبی هم باید بگویم که این ناهنجاری در حد ضعیفی است که افراد دیگر هم ممکن است به آن دچار باشند ولی برای قلب این نوزاد یک عمل جراحی دیگر هم مورد نیاز است که در چند ماهگی انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: در آینده بسیار نزدیک یک عمل جراحی دیگر هم برای این نوزاد خواهیم داشت تا جدار شکمش را ببندیم و برای این پیوند از پوست جدا شده شکم و یا پوست پدر یا مادرش استفاده خواهیم کرد تا آن را بپوشانیم.
این پزشک متخصص عنوان کرد: امیدواریم روند درمان این بیمار مانند گذشته همچنان با صحت و سلامت پیش رود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول