اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل:

طرح استعدادیابی شمشیربازی در خلخال انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل از اجرای طرح استعدادیابی شمشیربازان در شهرستان خلخال در سال جاری خبر داد.

طرح استعدادیابی شمشیربازی در خلخال انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی صباغی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شمشیربازی شهرستان کوثر و خلخال اظهار داشت: هیئت شمشیر بازی خلخال از اردیبهشت 89 فعالیت خود را آغاز کرده و با پیگیری و تلاش مجدانه توانست در کمتر از یک سال بیش از هشت بازیکن را در تیم‌های منتخب نوجوانان و جوانان استان داشته باشد و این میسر نبود جز با پیگیری‌ها و تلاش‌های تمامی عوامل اداره ورزش و هیئت شمشیربازی این شهرستان.
وی ادامه داد: شمشیر بازی خلخال استعدادهای بسیار خوبی در بین ورزشکاران خود هم در قسمت بانوان و هم در قسمت آقایان دارد و قطعاً تبلور این استعدادها نیاز به حمایت همه جانبه دارد که هیئت استان در حد توان خود این وظیفه را انجام داده و از این پس هم انجام خواهد داد.
این مسئول تصریح کرد: اولویت ما در این شهرستان پس از تحویل دستگاه قرقره و پیست شمشیربازی، خرید یک دستگاه آپاره برای تمرین استاندارد شمشیربازان این شهرستان است که با همکاری و حمایت اداره ورزش و جوانان شهرستان حتماً عملی خواهد شد.
وی افزود: بزودی برای شهرستان‌هایی که در لیگ باشگاه‌های استان حضور داشته‌اند تجهیزات جدید شمشیربازی اهدا خواهد شد و شهرستان خلخال هم در اولویت این تجهیز قرار خواهد داشت.   
صباغی با بیان اینکه برخی هیئت‌های شهرستانی ما از هیئت‌های سایر استان‌ها بهتر کار می‌کنند، افزود: هیئت شمشیربازی استان اردبیل تنها هیئت شمشیربازی کشور است که شهرستان‌های خود را فعال کرده و این در حالیست که فعال‌سازی شهرستان‌ها در رشته‌ای پر هزینه مثل شمشیربازی کاری بسیار سنگین و پر دردسر است.
وی ابراز داشت: ما از همان آغاز فعالیت خود در سال 87 این سختی را به جان خریدیم و امروز با خوشحالی افتخار می‌کنیم که هشت شهرستان فعال در شمشیربازی داریم که بسیار بهتر از بسیاری از هیئت‌های سایر استان‌ها در حال فعالیت هستند.
صباغی با اشاره به اهمیت حضور مرتب در مسابقات داخل استان اظهار داشت: شمشیربازی جزو رشته‌هایی است که هر چه بازیکنان آن بیشتر در مسابقات حضور پیدا کنند، بیشتر پیشرفت می‌کنند و بر این اساس هم هیئت استان اردبیل به بهانه‌های مختلف مسابقات داخل استانی برگزار می‌کند تا بازیکنان شمشیرباز ضمن آبدیده‌تر شدن و فرا گرفتن فنون جدید، صاحب تجربه هم بشوند و به مرور توان فنی و بدنی آنها ارتقا یابد.
این مسئول افزود: ما در 5/1 سال اول فعال‌سازی هیئت استان در تمامی مسابقات فدراسیون حضور فعال داشتیم و اکثر بازیکنان ما با باخت به استان بر می‌گشتند ولی امروز همان ورزشکاران در بالاترین سطح شمشیربازی کشور و در برابر بازیکنانی که زمانی زنگ تفریحشان بودند به بهترین وجه ممکن به رقابت پرداخته و آنها را پشت سر می‌گذارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت شمشیربازی استان در پایان ضمن تشکر از زحمات روسای قبلی هیئت این شهرستان، از رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوثر خواست تا در اولین فرصت نسبت به معرفی فردی علاقمند، ورزشی، پیگیر و توانمند برای مدیریت هیئت این شهرستان اقدام کند تا شمشیربازان این شهرستان دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول