اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی استان قم:

زنان سرپرست خانوار از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: زنان سرپرست خانوار که واجد شرایط بیمه‌ از جمله زیر پوشش‌ سازمان بهزیستی بودن و شرایط سنی مناسب باشند، می‌توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

زنان سرپرست خانوار از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند
ابراهیم حاجی‌مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به توانایی بالای زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانواری را که قابل بازتوانی هستند به مدت 17 ماه زیر پوشش خود قرار می‌دهد تا آنان را باز توان کرده و از پوشش حمایتی خود خارج سازد اما پوشش و ارتباط‌های مددکاری برای آنها صورت می‌گیرد.
وی افزود: در حال حاضر حدود 2 هزار نفر از سازمان بهزیستی استان مستمری دریافت می‌کنند که این طرح به صورت گردشی در سازمان بهزیستی استان قم انجام می‌گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم خاطر نشان کرد: بیش از 5 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات مشاوره‌ای و موردی از جمله هزینه شهریه و مسکن بهره‌مند هستند.
حاجی‌مظفری گفت: تمام افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی از بیمه خدمات درمانی بهره‌مند هستند که در خصوص بیمه تامین اجتماعی نیز سهمیه‌ای برای سازمان بهزیستی استان در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: زنان سرپرست خانوار که واجد شرایط بیمه‌ از جمله زیر پوشش سازمان بهزیستی بودن و شرایط سنی مناسب باشند، می‌توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. 
 
* حضور 100 مربی و مشاور تربیتی در دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی استان قم با برنامه‌ریزی و تصویب شرایط ازدواج موفق و پایدار برای جلوگیری از بروز طلاق درصدد کاهش ورودی این‌گونه افراد به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
حاجی مظفری در خصوص کاهش زمینه‌های طلاق تصریح کرد: با مساعدت و همکاری سازمان بهزیستی و نهادهای اجتماعی می‌توان در زمینه آموزش مهارت‌های صحیح زندگی در سطوح مختلف، بحث و ارائه خدمات مشاوره‌ای برای افراد متقاضی طلاق، آموزش‌های لازم قبل و بعد ازدواج و آموزش ایجاد رابطه در خانواده زمینه‌های کاهش طلاق را فراهم کرد.
وی اظهار کرد: بر اساس انعقاد تفاهمنامه‌ با سازمان آموزش و پرورش، بیش از 100 مربی و مشاور تربیتی در دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم هدف از اجرای این طرح را بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان ذکر کرد و گفت: برنامه «زندگی پایدار» با همکاری صدا و سیمای مرکز قم در نهاد خانواده با حضور کارشناسان مجرب سازمان بهزیستی و استادان دانشگاه در روزهای زوج هر هفته آماده پاسخگویی به سئوالات مردم در خصوص مسائل خانواده و ازدواج خواهد بود.
 
* اعتیاد موثرترین عامل در افزایش آمار طلاق است
حاجی‌مظفری گفت: به منظور کاهش آمار طلاق، تیم‌های مشاوره‌ای سازمان بهزیستی در محل دادگستری مستقر هستند و نسبت به ارائه خدمات‌ مشاوره‌ای اقدام می‌کنند که در این زمینه توانسته‌اند بیش از 30 درصد متقاضیان طلاق‌های توافقی را منصرف و به زندگی بازگردانند.
وی با بیان اینکه اعتیاد یکی از عوامل موثر بروز طلاق در جامعه است، عنوان کرد: فعالیت ایستگاه‌های خدمات اجتماعی در آموزش و پیشگیری اجتماع محور در سطح وسیع محیط کار و دانشگاه‌ها، سربازخانه‌ها، مراکز آموزشی و محله‌ها در زمینه بروز ناهنجاری‌های رفتاری توانسته است نتایج خوبی را در زمینه کاهش طلاق در جامعه داشته باشد.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم تصریح کرد: این سازمان ‌با همکاری شهرداری قم در راستای آموزش‌های شهروندی، مهارت‌های زندگی و ارتباط با خانواده، پیشگیری و درمان اعتیاد، پیشگیری از معلولیت‌ها در جامعه اقدامات خوبی انجام داده است.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول