اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان:

هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی در هدایت جامعه دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی در هدایت مردم و جامعه دارند و پرچم دین و اهل بیت (ع) را در دست دارند.

هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی در هدایت جامعه دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی پیش از ظهر امروز در همایش تبیین واقعه حماسه ماندگار 9 دی در جمع هیئت‌های مذهبی مرکز استان اظهار داشت: یوم‌الله 9 دی روز بصیرت و میثاق امت اسلامی با ولایت است.
صدفی با تاکید بر اهمیت این روز افزود: این روز حماسی که در تاریخ ایران و انقلاب ثبت شده است، باید همیشه به صورت پرشور و با حضور گسترده مردم گرامی داشته شود.
وی بیان کرد: از جمله مجموعه‌هایی که در برگزاری مراسم‌‌ فعالیت دارند، هیئت‌های مذهبی هستند و در این هیئت‌ها افرادی حضور دارند که در راه ترویج مکتب اسلام، پیامبر اکرم (ص) و اهل‌ بیت (ع) تلاش می‌کنند و در تمام مراسم‌‌ مذهبی پیشتاز هستند.
صدفی گفت: هیئت‌های مذهبی در برگزاری بسیاری از مراسم از دستگاه‌های اجرایی فعال‌تر هستند.
وی عنوان کرد: در هر جامعه، کشور و نظامی روزهایی را به عنوان روزهای مهم، ماندگار و تاثیرگذار نامگذاری کرده‌اند و در کشور ما با توجه به جمهوری اسلامی بودن نظام، نگاه ما به همه مراسم اعتقادی و دینی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اذعان کرد: خداوند در آیه ۸ سوره ابراهیم فرموده «به موسی امر کردیم که قومت را از گمراهی خارج کن و از ظلمت به سمت نور هدایت کن» و در ادامه خداوند بزرگ ابزار کار را به حضرت موسی (ع) یادآوری ایام‌الله می‌داند و بهترین دلیل برای کسانی که در مصائب و سختی‌ها شکرگذارند را یادآوری ایام‌الله می‌داند.
صدفی با تاکید بر اینکه مناسبت‌های ملی برگرفته از معیارهای دینی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت مراسم و مناسبت‌های ملی و مذهبی از وظایف همه مردم است.
وی تصریح کرد: اعتقادات دینی و ایمانی مردم آن‌ها را راهنمایی می‌کند تا در صحنه حضور فعال داشته باشند و مناسبت‌های دینی را گرامی بدارند.
صدفی بیان داشت: کشور ما چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب شاهد فتنه‌گری‌های بسیاری بوده است.
وی گفت: فتنه‌های بعد از انقلاب به مراتب بیشتر و سنگین‌تر کشور ما را دچار آسیب قرار داده‌اند.
صدفی بیان کرد:‌ در سال‌های اول انقلاب با فتنه ملی‌گراها روبه‌رو بودیم که جمهوری اسلامی را قبول نداشتند و تفکرات التقاطی آنها موجب شد تا امام خمینی (ره) رودرروی آنها ایستادگی کند و اعلام کرد «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد».
وی افزود: فتنه بعدی جبهه خلق مسلمان بود که مقابل امام (ره) و مردم ایستادند و رفراندوم انتخابات مجلس خبرگان رهبری را تحریم کردند و در غرب و شرق کشور درگیری‌ها و فتنه‌هایی را به وجود آوردند.
صدفی گفت: استکبار و غرب و در راس آنها آمریکا فتنه‌های دیگری را در کشور پیاده کردند که بزرگ‌ترین آنها جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود و ملت هشت سال ایستادگی و مقاومت کردند و ما از این مقاومت با نام دفاع مقدس یاد می‌کنیم.
وی عنوان کرد: دشمن بعد از جنگ متوجه شد با ملت ایران به صورت فیزیکی نمی‌تواند مقابله کند، مردم ما دارای اعتقادات غیر قابل نفوذی مانند ائمه اطهار (ع)، امام حسین (ع) و مساجد دارند که نمی‌توان این اعتقادات را از ملت گرفت.
صدفی افزود: دشمن تصمیم گرفته است تا اعتقادات مردم و جوانان را تضعیف کند و تاثیرگذاری آنها را کاهش دهد و به همین دلیل جنگ نرم را به وجود آورد.
وی گفت: راهکار دیگر دشمن این است که در مساجد و تکایا، معرفت و شناختی نسبت به سیره اهل بیت (ع) وجود نداشته باشد و در این مکان‌ها از شور خبر باشد، اما از شعور خبری در میان نباشد.
صدفی اظهار داشت: خواست دشمن این است که جوانان ما از علت جهاد امام حسین (ع)، زهد و تقوا و عدالت امام چیزی ندانند و فقط به سینه‌زنی و گریه کردن بسنده کنند.
وی تصریح کرد: رسالت بزرگی که بر دوش مسئولان وجود دارد این است که در راستای روشنگری، بصیرت‌‌افزایی و شناخت نسل جوان و حضور آنها در صحنه، ایام‌الله را به درستی یادآوری کنند.
صدفی اذعان کرد: هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی را در هدایت مردم دارند و پرچم دین و اهل بیت (ع) را در دست دارند.
وی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی از جمله مجموعه‌هایی هستند که در ترویج نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نقش پررنگی را ایفا کرده‌اند.
مشاور استاندار در امور هیئت‌های مذهبی کرمان تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی در حماسه بزرگ و مردمی 9 دی حضور گسترده‌ای داشتند و موجب ماندگاری این روز شدند.
صدفی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «9 دی نشان‌دهنده تجلی دست خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است» و باید هر ساله با حضور پرشکوه اقشار مختلف مردم  برگزار شود.
وی با اشاره در پیش بودن دهه فجر اظهار داشت: حسینیه و تکیه فقط مخصوص عزاداری و گریه مردم نیست و هیئت‌ها می‌توانند جشن‌های مذهبی و ملی را به صورت پرشور و گسترده برگزار کنند.
صدفی بیان کرد: اجتماعات هیئت‌ها و مردم است که فتنه را خاموش می‌کند و هروقت دشمن از توطئه چینی علیه ملت مایوس شود، فتنه‌ها تمام می‌شود.
صدفی خاطرنشان کرد: هر زمان دشمن به این نتیجه برسد که ایران اسلامی به همه قله‌های شرف، عزت، سربلندی و پیشرفت علمی دست یافته است، دیگر در کشور فتنه‌ای نداریم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول