اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به مشکلات درمانی؛

شهروندان کوهبنان مجبور به مهاجرت می‌شوند

خبرگزاری فارس: قصور در رفع مشکلات درمانی شهرستان کوهبنان موجب مهاجرت شهروندان کوهبنانی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار می‌شود.

شهروندان کوهبنان مجبور به مهاجرت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، طی چند ماه گذشته تعداد کثیری از مردم کوهبنان بارها با مراجعه به فرمانداری از وضعیت نابسامان بهداشت و درمان به ویژه کمبود دندانپزشک، عدم حضور پزشکان متخصص، کمبود و فرسوده بودن آمبولانس‌ها و ده‌ها مشکل دیگر گلایمند هستند.
شهروندان کوهبنان معتقد هستند که از زمان شهرستان شدن کوهبنان به ویژه در زمان تصدی مدیریت جدید علوم پزشکی استان کرمان نسبت به وضعیت بهداشت و درمان کوهبنان توجهی نشده به گونه‌ای ‌که تعداد کارکنان، نیروهای اداری و پزشکی متخصص داخلی که اختیارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی در زمان مسئولیت دکتر زاهدی استخدام بهداشت و درمان کوهبنان شده‌اند به دلایل نامعلومی به مرکز استان منتقل و مردم با مشکلات جدی روبه‌رو شده‌اند.
اکنون اگر شخصی دچار حادثه و بیماری شود، باید برای درمان با آمبولانس‌های فرسوده و قدیمی مسافتی طولانی را طی کرده و به مرکز استان و شهرستان‌های مجاور برود که این مهم صرف وقت و هزینه‌های اضافی برای بیماران در پی دارد.
به گفته مردم کوهبنان با توجه به استخدام پزشک متخصص داخلی بیمارستان کوهبنان در ابتدا چهار روز در هفته بیماران معاینه می‌شدند که به سه روز تقلیل پیدا کرد و امروز شاهد حضور کم‌رنگ متخصص در شهرستان هستیم به گونه‌ای که در آذر ماه پزشک متخصص حتی یک روز هم نسبت به معاینه بیماران اقدام نکردند که جای بسی تأمل دارد.
منصور متقی فرماندار کوهبنان در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهرستان کوهبنان در شمالی‌ترین نقطه استان و در مرز کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبی در فاصله 165 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته که با توجه به سفرهای استانی هیئت دولت و توجه ویژه دولت‌مردان ساخت بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان از سال 88 آغاز شده و در حال حاضر شاهد بهره‌برداری از فاز اول این مجموعه هستیم و این رویداد مهم موجب کاهش بسیاری از مشکلات درمانی شهروندان کوهبنان می‌شود.
وی به مشکلات بهداشت و درمان شهرستان از جمله کمبود پزشک عمومی و دندانپزشک، کمبود آمبولانس، عدم حضور پزشکان متخصص در شهرستان، نبود داروخانه‌ شبانه‌روزی، کمبود امکانات آزمایشگاهی و ده‌ها مشکل دیگر اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه ویژه مسئولان علوم پزشکی استان به زودی شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.
متقی افزود: علاوه بر مکاتبات اداری از طریق برقراری تماس تلفنی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به دنبال رفع مشکلات موجود هستیم و معتقدیم در صورت بی‌توجهی و عدم تلاش برای رفع مشکلات درمانی به ویژه پزشک متخصص شاهد مهاجرت شهروندان کوهبنان به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول