اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی:

98 درصد مهاجران در مشهد ساکن هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: 98 درصد مهاجران و اتباع خارجی استان در شهر مشهد ساکن هستند.

98 درصد مهاجران در مشهد ساکن هستند
محمد عجمی در حاشیه دیدار از نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به حضور  150هزار مهاجر قانونی در استان خراسان رضوی ، اظهار داشت: 98 درصد مهاجران در شهر مشهد سکونت دارند.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی کمک‌های دریافتی از سوی کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد خدماتی عنوان کرد و افزود: با وجود تعداد زیاد مهاجران ساکن در شهر مشهد متاسفانه کمیساریا نسبت به رفع نیازهای این گروه در شهر کارهای مناسبی انجام نداده است.
وی تصریح کرد: مطالبات اداره اتباع از کمیساریا در حد مهاجران ساکن در استان است و با وجود سکونت گروه زیادی از مهاجران در شهرها کمیساریا می‌تواند نسبت به ساخت درمانگاه و یا کتابخانه ویژه مهاجران در مناطقی که تمرکز این گروه در آن زیاد است همچون گلشهر اقدام کند.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی حضور نمایندگان رسانه‌های کشور افغانستان را در ایران برای ارائه تصویری درست از اقدامات انجام شده دولت ایران برای اتباع خارجی و به ویژه افغان عملی مناسب عنوان و خاطرنشان کرد:  با دعوت رسانه‌های افغانی برای دیدار از ایران این نگرانی وجود داشت که با دست خود زمینه  تبلیغات منفی علیه ایران را به وجود آوریم اما خوشبختانه چنین چیزی به وجود نیامد و آنان دیدند که شرایط مهاجران افغانی در ایران مناسب است.
وی افزود: تعدادی از خبرنگاران افغانی که به ایران آمدند در ایران زندگی نکرده بودند و به همین خاطر به دلیل بمباران خبری که علیه ایران در کشور افغانستان وجود داشت بی‌میل نبودند که اخبار منفی منعکس کنند.
وی افزود: دولت ایران با دعوت از رسانه‌های افغانی به دنبال انعکاس اخبار مثبت و منفی آنان نبود بلکه خبرنگاران افغانی را دعوت کردیم تا با چشم خود نادرستی سختی زندگی مهاجران در ایران را ببینند.
وی بر تداوم اقداماتی چون دعوت از رسانه‌های افغانی برای دیدار از ایران تاکید کرد و اظهار داشت: با ادامه دعوت از رسانه‌های افغانی برای دیدن شرایط مهاجران در ایران شاید اخباری منفی هم منعکس شود ولی به مرور آن تبلیغات منفی علیه ایران پاک می‌شود.
عجمی به اقشار گوناگون مهاجران ساکن در استان از کارگر و تکنسین تا پزشک و سرمایه‌دار اشاره و تصریح کرد: انتظاری که دولت ایران از طبقه مرفه و تحصیلکرده افغانی در ایران دارد این است که  گروهی از مهاجران نیازمند را تحت پوشش قرار دهند.
وی برگزاری جلساتی برای تعامل با قشر فرهیخته و مرفه مهاجران افغان در استان خراسان رضوی را خاطرنشان کرد و افزود: این جلسات تاثیرات مثبتی بر  این طبقه از مهاجران گذاشته است و حالا شاهد هستیم که پزشکان افغانی به صورت داوطلبانه با ما همکاری می‌کنند.
 انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول