اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

پدیده مهاجرت مانع احیای شهرستان نیر شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: پدیده مهاجرت سبب جلوگیری از احیای این شهرستان شده است.

پدیده مهاجرت مانع احیای شهرستان نیر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحمید عباداللهی صبح امروز در نشست با جمعی از معتمدان شهرستان نیر اظهار داشت: فقر موجود در شهرستان نیر سبب شده است تا مهاجرت در این منطقه به شکل جدی مطرح شود که این امر آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به این شهرستان وارد می‌آورد.
وی با بیان اینکه شهرستان نیر نیازمند توجه جدی مسئولان در تمام ابعاد و زمینه‌هاست، خاطرنشان کرد: مبارزه به پدیده مهاجرت به منظور احیای شهرستان نیر باید به طور جدی پیگیری شود چرا که ادامه این مهاجرت‌ها نیر را با رکود جمعیتی مواجه خواهد کرد.
این مسئول با اعلام اینکه مهاجرت جمعیت شهرستان نیر را از 85 هزار نفر به 24هزار نفر در طی چند سال گذشته کاهش داده است، گفت: خروج نیروهای جوان منطقه از این شهرستان بر فقر آن دامن می‌زند بنابراین باید با عوامل و محرک‌های تشویقی طوری عمل کنیم که جوانان را که سرمایه‌های این سرزمین هستند در آن نگهداری کنیم.
عباداللهی با یادآوری اینکه شهرستان نیر از یک فقر مزمن تاریخی رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه این شهرستان پیشانی اردبیل از نقطه شمال استان است اما توجهی به اساسی‌ترین نیازهای این شهرستان نشده و این امر از عوامل عقب افتادگی و دلسردی مردم برای ماندن در این شهرستان است.
وی با انتقاد از عملکرد نامناسب مسئولان استانی در توجه به این منطقه و برآورده کردن نیارهای اساسی آن از جمله احداث یک کارخانه مادر در آن بیان داشت: بیکاری مهمترین و عمده‌ترین مشکلی است که مردم شهرستان نیر با آن دست به گریبان هستند و اگر در چند سال آینده این معضل برطرف نشود مشکلات جدی دیگری را برای مردم فراهم خواهد کرد.
فرماندار نیر عدم توجه مسئولان گذشته به معضل بیکاری را سبب پدید آمدن مهاجرت شدید در نیر اعلام کرد و گفت: در هیچ نقطه استان پدیده مهاجرت به این شکل خود را بروز نداده است و مردم نیر خواستار رسیدگی به وضعیت پیش آمده در خصوص مهاجرت‌ها هستند.
عباداللهی چشم اندازهای این شهرستان را در آینده نه چندان دور متحول، پویا و توسعه یافته ارزیابی و اضافه کرد: این شهرستان از حیث آثار گرانب‌های تاریخی، آب‌های گرم و سرد معدنی، عبور جاده ترانزیتی و بین‌المللی از مرکز نیر، همجواری با مرکز استان و شهرهای استان آذربایجان شرقی و واقع شدن در دامنه سرسبز سبلان شاخصه‌های منحصر به فرد و متفاوتی دارد که می‌تواند امید برای زندگی بهتر را در مردم ایجاد کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پرداختن به زوایای توسعه‌ای شهرستان نیر مسئولان را به آسیب‌شناسی معضل مهاجرت فراخواند و ادامه داد: اگر می‌خواهیم این شهرستان تاریخی را در مدخل ورودی استان اردبیل احیا کنیم باید در بخش گردشگری، توسعه مراکز آموزش عالی و ترمیم جمعیت آن با هدایت سرریز جمعیت استان به این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه چند نفر از معتمدین شهرستان نیر به نمایندگی از مردم منطقه خواستار شکل‌گیری هیئت پیگیری مطالبات شهرستان و اقدامات اساسی در راستای رشد و شکوفایی منطقه شدند.
همچنین بررسی وضعیت نامناسب و تعطیلی عملیات احداث آب ‌ای گرم معدنی، ضرورت احیای دانشگاه تربیت معلم آزادگان، احداث حداقل یک کارخانه مادر، عمران شهری، بازگشایی داروخانه تعطیل شده مرکز شهر، استفاده مطلوب از نیروهای کارآمد بومی در مسئولیت‌های اداری، توجه بیشتر به محرومیت‌های بخش کورائیم و روستاهای تابعه و حل و فصل معضل چندین ساله جاده ارتباطی کورائیم به اردبیل از جمله مهمترین مشکلات مطرح شده در این نشست بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول