اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول خانه عکس حوزه هنری خبر داد

برگزاری اختتامیه نمایشگاه عکس «سی سنگ» همراه با جلسه نقد و بررسی

خبرگزاری فارس: مسئول خانه عکس حوزه هنری گفت: خانه عکس حوزه هنری اصفهان برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با آثار هنرمند عکاس لیا حیدریان از وی دعوت کرد تا در اختتامیه این نمایشگاه به نقد و بررسی آثار خود بپردازد.

برگزاری اختتامیه نمایشگاه عکس «سی سنگ» همراه با جلسه نقد و بررسی
فرزان معظم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این نمایشگاه برخی از آثار لیا حیدریان عکاس اهل ایلام است که از روز چهارشنبه 30 آذرماه افتتاح شده و تا روز پنج شنبه هفتم دی ماه در خانه هنرمندان اصفهان برای بازدید عموم دایر است.
وی افزود: این نمایشگاه شامل عکس‌هایی رنگی در قطع 50 در 70  از  سنگ‌ها است که گاهی شبیه به انسان و گاهی نیز به شکل حیوانات بوده و در مهاباد و ایلام در شرایط مکانی و زمانی خاص عکاسی شده‌اند.
مسئول خانه عکس حوزه هنری با بیان اینکه حیدریان تاکنون کتابی را نیز با عنوان «ایلام سرزمین طلوع آفتاب» به زیر چاپ برده است بیان داشت: این کتاب شامل بیش از ۳۰۰ قطعه عکس رنگی از منطقه ایلام با موضوع اقوام، فرهنگ،‌ تاریخ، ‌تمدن و هنر این سرزمین است.
وی ادامه داد: از جمله دیگر فعالیت‌های هنری این عکاس می‌توان به برگزاری نمایشگاه عکس گل واران با همکاری آژانس عکس ایران در گالری نیکل، برگزاری نمایشگاه عکس گل‌های وحشی با همکاری خانه عکاسان ایران، برگزاری نمایشگاه عکس بهار نو نوار در استان مرکزی، نمایشگاه گروهی عکس در سلمانیه عراق، تصویر برداری فیلم مرگان  و لانه‌ای بر سنگ ساخته جعفر نورمحمدی، بازی در فیلم ترانه باران و فیلم مرگان به کارگردانی جعفر نورمحمدی اشاره کرد.
معظم در ادامه تصریح کرد: حیدریان  همچنین عکاسی فیلم‌های اشک پنهان، سرشک ون، اولین عکس آفتاب و ترانه باران بر عهده داشته و تاکنون موفق به دریافت دیپلم افتخار جشنواره هنرهای تجسمی بانوان غرب کشور (ایلام)، دریافت دیپلم افتخار جشنواره هنرهای تجسمی بانوان غرب کشور (مریوان)، مقام  اول جشنواره عکس ( همایش ملی منابع طبیعی استان ایلام ) در سال 1389 و مقام اول جشنواره بین‌المللی تاو سلیمانیه(1389) عراق شده است.
لیا حیدریان فارغ‌التحصیل رشته تحصیلی گرافیک و متولد 1355 ایلام است و فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرد.
همچنین گزارش فارس حاکی است اختتامیه نمایشگاه عکس « سی سنگ »  به همراه جلسه نقد و بررسی آثار در ساعت 16 بعدازظهر روز چهارشنبه هفتم  دی ماه در خانه هنرمندان اصفهان به نشانی خیابان آبشار دوم پارک ایثارگران خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول