اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

شاعران برجسته نهبندان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان از شاعران برجسته و برتر نهبندان تجلیل به عمل آمد.

شاعران برجسته نهبندان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، فرماندار نهبندان دوشنبه‌شب در این مراسم اظهار داشت: اینگونه مراسم که پایه و اساس آن فرهنگ و هنر است می‌تواند در زمینه اشاعه فرهنگ‌ها بسیار ارزشمند و موثر واقع شود.
وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ارادت به اهل بیت(ع) شعر سرودن و شعر گفتن است، تصریح کرد: شاعران و هنرمندان متعهد و ولایت‌مدار با معرفی هنر ارزنده خویش در عرصه‌های مختلف سبب می‌شوند تا هنر آنها بهتر از هر سلاح برنده‌تر دیگری سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شود.
فرماندار نهبندان اشعار ناب و برخواسته از دل را سبب انسان‌سازی دانست و ادامه داد: جامعه فرهنگی به ویژه هنرمندان و شاعران با هنر و شعر خویش می‌توانند در عصر امروزی همانند جهاد در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس  ایفای نقش کنند.
شرافتی با اشاره به اینکه شعر و شاعری از صدر اسلام مورد تاکید ائمه(ع) بوده است، اظهار داشت: بسیاری از حقایق پیدا و پنهان عرصه‌های مختلف می‌تواند در غالب شعر و شاعری تاثیر به سزایی در افراد جامعه داشته باشد.
وی یادآور شد: یکی از راه‌های تحول درونی، گسترش فرهنگ‌ها و ترویج معارف دینی زبان هنر و شعر است که امروزه این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
فرماندار نهبندان رسات خطیر شاعران و هنرمندان را اشاعه و تعمیق فرهنگ‌های اسلامی و ارزش‌های دینی عنوان کرد و گفت: در شعر و هنر شاعران و هنرمندان باید صداقت و اخلاص وجود داشته باشد تا تاثیرگذاری شعر و هنر بهتر و بیشتر مثمر ثمر واقع شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان نیز در این مراسم از شاعران نهبندان به عنوان شاعرانی متعهد و با اخلاص یاد کرد و افزود: شاعران نهبندانی در جشنواره‌ها، شب‌های شعر، مراسمات و برنامه‌های استانی دارای مقام‌های برتر شدند که این مهم نشان از تلاش صادقانه آنها دارد.
سید حسین هاشمی از شرکت داشتن شاعران نهبندانی در هفته بسیج، شعر دفاع مقدس و شعر گویشی استان و شهرستان خبر داد و تصریح کرد: شاعران در این برنامه‌ها توانستند موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی را داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کانون هنرمندان بسیج نهبندان تاکنون فعالیت‌های گسترده و عملکرد خوبی داشته است، این نهاد برای ایجاد رابطه سازنده و تنگاتنگ با این کانون اعلام آمادگی می‌کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان با بیان اینکه شاعران شهرستان باید به شعر گویشی توجه ویژه‌ای داشته باشند، اظهار داشت: در راستای گردآوری مجموعه‌ای از اشعار شاعران در غالب کتاب و چاپ و تألیف آنها این اداره آمادگی خویش را اعلام می‌دارد.
هاشمی گفت: در سال جاری برای 107 نفر از هنرمندان شهرستان کارت یارانه نشر و کارت خرید الکترونیکی کتاب صادر شده است.
در ادامه این مراسم از پنج تن از شاعران برتر نهبندان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول