اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر و نویسنده تبریزی:

«بغض واژه» سوگ سروده شاعران جوان برای اباعبدالله(ع) است

خبرگزاری فارس: شاعر و نویسنده تبریزی با استقبال از برگزاری سومین همایش شعر شاعران جوان به مناسبت عاشورای حسینی، تلاش حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در برگزاری این برنامه را ستود و گفت: «بغض واژه» سوگ سروده شاعران جوان برای اباعبدالله(ع) است.

«بغض واژه» سوگ سروده شاعران جوان برای اباعبدالله(ع) است
داود هوشنگ روشنک امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در تبریز، برگزاری همایش شعر عاشورایی "بغض واژه" را اقدامی در خور و شایسته برای عرض ارادت شاعران به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش برشمرد.
وی افزود: این همایش برای سومین سال متوالی به همت شاعران جوان و فعالان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود و حرکتی ستودنی در ارج نهادن به آثار ارزشمند شاعران جوان در ادبیات آیینی است.
هوشنگ‌روشنک با اشاره به اهمیت پرداختن به مضامین عاشورایی و شعر اهل بیت (ع) تصریح کرد: موضوع عاشورا یک فرهنگ جهانی است که هر کس برای پیوستن به این آفتاب عالم تاب ذره وار به دور آن می‌گردد و توجه شاعران جوان به این امر باعث خلق آثار ارزشمند و ماندگار می‌شود.
این مدرس فنون ادبی که در ماه‌های گذشته نیز پیرامون ادبیات و شعر امروز ایران در دانشگاه‌های تاجیکستان به ایراد سخنرانی پرداخت، خاطرنشان کرد: عاشورا کیمیایی است که خاک بسیاری از هنرمندان را طلا ساخته و دل‌های شاعران بسیاری را جلا بخشیده است.
وی تصریح کرد: امیدوارم نشان زرین خدمت به آستان حضرت سیدالشهدا(ع) و خاندان اهل بیت بر سینه تمام هنرمندان تبریز و ایران بدرخشد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول