اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در جشنواره شعر و طنز استان همدان؛

شاعران طنزپرداز استان همدان در نهاوند تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: شاعران طنزپرداز استان همدان در جشنواره شعر و طنز استان در نهاوند تجلیل شدند.

شاعران طنزپرداز استان همدان در نهاوند تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جشنواره شعر و طنز استان و مراسم تجلیل از شاعران برتر طنز استان در سالن ارشاد اسلامی نهاوند با اشاره به اهمیت شعر و شاعری از صدر اسلام تاکنون اظهار داشت: دیدار هر ساله تعدادی نخبگان و اندیشمندان شعر و شاعری با مقام معظم رهبری نشان از عمق توجه نظام اسلامی و اهمیت بالای شعر در انقلاب اسلامی دارد زیرا شاعران با زبان لطیف عمده‌ترین واژه‌های شخصیتی انسانی را به زبان می‌آورند و بر دل شنونده می‌نشانند.
مهدی سنایی با اشاره به اینکه استفاده از کلام طنز در خیلی از زمینه‌ها سبب اثرگذاری می‌شود، افزود: شاعران طنزپرداز با زبان طنز در انتقال مطلب به شنونده نقش موثری دارند زیرا در همواره بسیاری از مطالب را می‌توان از راه‌های مختلف که یکی از آنها و شاید مهم‌ترین آنها زبان طنز است به شنونده انتقال داد.
وی افزود: شاعران در نزد مردم از احترام و ارزش خاصی برخوردار هستند زیرا ایران اسلامی همواره بزرگانی همانند حافظ، باباطاهر، مولوی و فردوسی را در خود پرورانده است بنابراین ایران اسلامی از کشورهایی است که در آن می‌توان شاعران قرن‌های گذشته را به عنوان سندی بر ریشه و اصالت چندین هزار ساله ادبیات فارسی بیان کرد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس خاطرنشان کرد: اشعار بسیاری از شاعران والامقام ما به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است و چه بسیارند جوانان و علاقه‌مندانی که به لحاظ معانی و مفاهیم غنی که در شعر شاعران اندیشمند نهفته است به آموختن زبان فارسی علاقه‌مند شده‌اند.
وی نوشته شدن قطعه‌ای از شعر یکی از شاعران ایران اسلامی را در مسیر ورودی سازمان ملل نشان از عمق توجه جهانیان به شعر فارسی و ایرانی دانست و تصریح کرد: با وجود پیشینه محکم و مستندی که در بین کشورهای مسلمان و حتی اروپایی داریم متأسفانه آنچنان که شایسته است به پرورش شعر و شاعری در ایران اسلامی توجه نشده است.
در این جشنواره 19 شاعر از شهرستان‌های استان همدان نسبت به ارائه آثار خود که اشعار طنز هستند، اقدام کردند که در پایان به 10 نفر از شاعران جوان طنزپرداز به رسم یادبود لوح تقدیر اهدا شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول