اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه صورت گرفت؛

کاهش 17 درصدی تصادفات در استان زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه استان زنجان با اشاره به تاثیر مرحله نخست اجرای قانون جرائم رانندگی از دوم اردیبهشت ماه امسال گفت: در هشت ماهه امسال تعداد تصادفات در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش یافت.

کاهش 17 درصدی تصادفات در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالعلی رشتیانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد کشته‌های تصادفات و سوانح جاده‌ای در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: در هشت ماهه امسال تعداد هشت هزار و 884 فقره تصادف در جاده‌های استان زنجان به وقوع پیوسته است.
وی به اجرای مرحله نخست قانون جرائم رانندگی اشاره کرد و افزود: از ابتدای اجرای قانون جرائم رانندگی تاکنون نمره 70 راننده متخلف به عدد  منفی 30 رسیده است.
فرمانده پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال تعداد 750 فقره واژگونی خودرو که حدود 40 درصد تصادفات را شامل می‌شود در استان به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری راننده به دلیل عدم رعایت فرهنگ صحیح استفاده از خودرو بیشتر از سایر موارد در تصادفات است.
وی با اشاره به اینکه در جاده ترانزیت در سال 88 میزان تصادفات 16 درصد، سال 89 به میزان 18 درصد کاهش و در سال‌جاری 20 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در تصادفات امسال 39 نفر در حین انتقال به بیمارستان و 75 نفر نیز در بیمارستان فوت کرده‌اند.
رشتیانی گفت: مرحله دوم قوانین جدید راهنمایی و رانندگی از روز اول دی ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز اجرایی می‌شود.
فرمانده پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه اجرای قانون جدید رانندگی انجام شده است، افزود: از یک ماه گذشته فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی لازم در مورد اجرای مطلوب قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور و به تبع آن در استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه با همکاری ارگان‌های دیگر راهنمایی و رانندگی استان زنجان در سال 88 رتبه چهارم و در سال گذشته رتبه پنجم در کاهش تصادفات جاده‌ای را کسب کرده است، افزود: رانندگان سعی کنند تا با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به حفظ آرامش در جاده‌ها کمک کنند.
رشتیانی به میزان جرائم رانندگی در قانون جدید اشاره کرد و یادآور شد: در قانون جدید جریمه سرعت غیر مجاز 100 هزار تومان، حرکت‌های خطرناک 100 هزار تومان، مسافر بیش از ظرفیت 30 هزار تومان و عدم استفاده از کلاه ایمنی 50 هزار تومان اعلام شده است.
فرمانده پلیس راه استان زنجان به کاهش تصادفات جاده‌ای استان زنجان به 17 درصد اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی نیز کاهش تصادفات و به دنبال آن تلفات جاده‌ای است.
وی یادآور شد: آموزش رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل و بار استان زنجان، توزیع 27 هزار و 230 قبوض آموزشی، آموزش پرسنل و نصب بنر با پیام‌های قانون جدید از اقدامات پلیس راه در مورد اجرای مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی است.
رشتیانی با بیان اینکه در هشت ماهه گذشته برخورد با تصادفات حادثه‌ساز 25 درصد افزایش یافته است، افزود: میزان فوت شدگان درون شهری 226 نفر است که در مقایسه با سال گذشته کاهش مطلوبی داشته است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول