اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی جانشین رئیس پلیس راه استان قزوین مطرح شد؛

عدم توجه به جلو مهمترین علت تصادفات قزوین

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: 45 درصد تصادفات در قزوین ناشی از عدم توجه راننده به جلوست و پس از آن سرعت غیرمجاز دومین علت حوادث رانندگی است.

عدم توجه به جلو مهمترین علت تصادفات قزوین
بهرام زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: طی هشت ماهه سال 90 در محورهای برون شهری قزوین در مجموع دو هزار و 731 فقره تصادف روی داده که به نسبت سه هزار و 366 فقره مدت مشابه سال گذشته 87/18 درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: هشت ماه سال جاری 157 فقره و سال گذشته 196 فقره تصادف فوتی داشته‌ایم که حکایت از کاهش 90/19 درصدی تصادف فوتی است.
جانشین رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: سال گذشته یک‌هزار و 38 فقره تصادف جرحی و یک‌هزار و 755 مجروح داشتیم که امسال به یک‌هزار فقره تصادف جرحی و یک‌هزار و 729 مجروح رسیده که در وقوع تصادف 66/3 و در تعداد مجروحان 5/1 درصد کاهش داشته‌ایم.
وی عنوان کرد: در تعداد کشته‌ها بر مبنای آمار هفت ماهه پزشکی قانونی سال گذشته 269 کشته و امسال 225 فوتی داشته‌ایم که 36/16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
زینلی تصریح کرد: در این مدت پنج هزار و 721 فقره موتورسیکلت با اعمال قانون مأموران به پارکینگ اعزام شده و 39 هزار و 701 دستگاه انواع خودرو به دلیل تخلفات رانندگی به خصوص تخلفات حادثه‌ساز توقیف ساعتی شده و یا راهی پارکینگ شده است.
وی اعلام کرد: در این هشت ماه 6 هزار و 580 نفر که بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی کرده بودند به دادگاه اعزام شدند.
جانشین رئیس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: در این مدت 630 هزار و 870 برگ برای رانندگان متخلف صادر شده که از این تعداد 188 هزار و 459 فقره مربوط به سرعت غیرمجاز، 17 هزار و 125 فقره مربوط به سبقت غیرمجاز، چهار هزار و 411 فقره مربوط به تجاوز به چپ، 24 هزار و 425 فقره مربوط به نقص فنی خودرو و 131 هزار و 102 فقره مربوط به نبستن کمربند ایمنی بوده است.
وی توضیح داد: پلیس در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز هیچ اغماضی نمی‌کند به این معنا که با تخلفات رانندگی همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و انجام حرکات مارپیچ و نمایشی برخورد قاطعی خواهد داشت.
زینلی افزود: براساس قانون جدید میزان جرایم نیز برای تخلفات حادثه‌ساز بیشتر می‌شود از این رو سرعت بیش از سرعت مجاز تا 30 کیلومتر 200 هزار ریال جریمه، سرعت 30 تا 50 کیلومتر بیش از سرعت غیر مجاز 300 هزار ریال و پنج امتیاز منفی و سرعت 50 کیلومتر به بالا از سرعت مجاز 300 هزار ریال جریمه با 10 امتیاز منفی اعمال قانون می‌شود.
وی گفت: این امتیازها برای خودروهای سواری است ولی خودروی نقلیه عمومی و سنگین در صورت ارتکاب تخلف‌های فوق علاوه بر جریمه پنج امتیاز بیش از خودروهای سواری امتیاز منفی برایشان منظور می‌شود.
جانشین رئیس پلیس راه استان قزوین افزود: در محورهای مختلف حداکثر سرعت مجاز حرکت خودروهای سنگین و اتوبوس 10 کیلومتر کمتر از سرعت مجاز اعلامی برای خودروهای دیگر است؛ بنابراین سرعت مجاز این نوع خودروها در آزادراه 110 و بزرگراه 100 کیلومتر است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسیر قزوین- کرج، قزوین- رشت و قزوین- زنجان در استان قزوین آزادراه است که حداکثر سرعت مجاز 120 کیلومتر در ساعت است.
زینلی اضافه کرد: سرعت مجاز در بزرگ‌راه‌های استان شامل قزوین- بوئین‌زهرا، قزوین- همدان و قزوین- رشت تا کیلومتر 35(کوهین) 110 کیلومتر در ساعت است.
وی توضیح داد: بررسی‌های کارشناسان پلیس از تصادف‌های محور‌های برون شهری استان حکایت از آن دارد که بیشترین علل تصادف در این محورها با رقم 45 درصد مربوط به عدم توجه به جلو است.
جانشین رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: سرعت غیرمجاز دومین علت حادثه رانندگی در محورهای برون شهری استان است.
وی تصریح کرد: در آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌های استان قزوین، با مشکل عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده مواجه هستیم.
زینلی گفت: پلیس در برخورد با سرعت غیرمجاز به عنوان دومین علت بروز حادثه کوتاهی نداشته و ندارد و با دوربین‌های ثابت و غیرثابت تخلف رانندگان متخلف ثبت می‌شود.
وی ادامه داد: از شهریور تاکنون در اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی 60 جلد گواهینامه رانندگان به دلیل بالا بودن نمره منفی ضبط شده است که سه ماه از رانندگی محروم هستند.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول