اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان خبر داد

کمک 662 میلیون ریالی خیران کردستانی به نیازمندان

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان از کمک 662 میلیون و 396 هزار ریالی خیران و نیکوکاران این استان به صورت نقدی و غیرنقدی در دهه اول ماه محرم خبر داد.

کمک 662 میلیون ریالی خیران کردستانی به نیازمندان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا رحیمی عصر امروز در دومین گردهمایی مددکاران استان که با هدف توسعه فعالیت‌های این حوزه برگزار شد، به برپایی پایگاه‌های ثبت‌نام حامیان برای ایتام زیر پوشش این نهاد در ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت 142 حامی جذب، که این تعداد کفالت 262 نفر ایتام را به صورت یک‌ساله متعهد شدند.
 وی به دیدگاه امام خمینی(ره) در بحث اکرام محرومان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین آرمان‌های امام راحل، تحقق عدالت اجتماعی، کم شدن فاصله طبقاتی و حمایت از محرومان و فقرستیزی بود.
وی با بیان اینکه امام راحل(ره) همواره مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب می‌‏دانست، اضافه کرد: جهت‌‏گیری اقتصاد اسلامی در راستای حفظ منافع محرومان و گسترش مشارکت عمومی آنان از مهم‌ترین اهداف امام راحل(ره) بود.
 به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان، از نظر امام، هدف اصلی توسعه پس از حفظ اسلام و کشور اسلامی، محرومان و ستم‌‏دیدگان بودند.
رحیمی افزود:‌ بدون شک برپایی عدالت اجتماعی، کمک به محرومان و یاری رساندن به آنان، از مهم‌ترین مولفه‌های دستیابی به اتحاد ملی است.
وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم برای عملی شدن عدالت اجتماعی که ضامن همبستگی و اتحاد مردم است، راه‏کارهای گوناگونی ارائه داده است.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان افزود: خدمت به محرومان و مستمندان جامعه، در کنار حذف و ریشه‌کن کردن بی‌‏عدالتی و فقر، اتحاد و همبستگی ملی را میان همه گروه‏‌های جامعه، اعم از بی‌نیاز و نیازمند به وجود می‌آورد.
رحیمی به اهداف و سیاست‌های کمیته امداد در بحث اکرام ایتام و نیازمندان اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ الهی اکرام ایتام از طریق ایجاد زمینه مشارکت درحال مسائل و مشکلات روحی و مادی و معنوی آنان از مهم‌ترین سیاست‌های این نهاد مقدس است.
وی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه‌ای صحیح و نظام‌مند برای تربیت اسلامی با تامین امکانات معنوی‌زیستی، پرورشی، تحصیلی و شغلی ایتام با رعایت عزت نفس و کرامت والای انسانی آنان از دیگر اهداف کمیته امداد است.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول