اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اصفهان:

120 اثر از اصفهان در داوری دریافت نشان ملی صنایع دستی شرکت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: از استان اصفهان 120 اثر هنرمندان برای بررسی دریافت نشان ملی صنایع دستی ارسال شده است که در بین آنها برخی از رشته‌های در حال منسوخ صنایع دستی از جمله پاپیه ماشه به چشم می‌خورد.

120 اثر از اصفهان در داوری دریافت نشان ملی صنایع دستی شرکت کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد ادیب ظهر امروز در جمع نمایندگان صنایع دستی استانهای مرکزی و داوران سومین دوره نشان ملی صنایع دستی کشور با تاکید بر اینکه نابسامانی در زمینه تولید و عرضه از مشکلات صنایع دستی در سطح کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: قاچاق کالا و عرضه کالاهای خارجی از جمله نابسامانی‌های تولید و عرضه صنایع دستی به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بازرگانی و تجارت صنایع دستی از کشورهای پیشتاز این حوزه در دنیا عقب هستیم، تصریح کرد: البته این عقب ماندگی در دوران جنگ تحمیلی برای ایران اجتناب ناپذیر بود اما پس از آن کوتاهی بخش‌های خصوصی و دولتی عدم رشد صنایع دستی کشور را رقم زده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ارتباط با برگزاری داوری‌های نشان ملی صنایع دستی گفت: برپایی این داوری‌ها راهکاری برای اطمینان بخشی و جلب اعتماد خریداران برای دریافت کالاهای با کیفیت و دارای نشان ملی به شمار می‌رود.
وی افزود: همچنین برگزاری داوری نشان ملی صنایع دستی، افزایش سطح فرهنگ عمومی در زمینه تولید و عرضه صنایع دستی و نیز اشتغال‌زایی در این عرصه را به ارمغان می آورد.
ادیب در اربتاط با آثار صنایع دستی اصفهان که برای شرکت در این داوری‌ها ارسال شده‌اند، بیان داشت: از استان اصفهان 120 اثر هنرمندان اصفهانی برای بررسی دریافت نشان ملی به این دوره از رقابت‌ها ارسال شده است که در بین آنها برخی از رشته‌های در حال منسوخ صنایع دستی از جمله پاپیه ماشه به چشم می‌خورد.
وی یادآور شد: 120 اثری که از اصفهان به سومین دوره داوری دریافت نشان ملی صنایع دستی ارسال شده از نظر میزان مرغوبیت و کیفیت کالا، بیان هویت فرهنگی و ارزش‌های زیبا شناختی، توانایی رقابت در بازار و قابلیت بازاریابی، ابتکار در طراحی و تولید بررسی و سپس انتخاب شده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خطاب به داوران این دوره از رقابت‌ها گفت: داوران سعی کنند در داوری‌های خود بدون حب و بغض و با رعایت جانب انصاف عمل کنند و در صورت ممکن لطافت بیشتری از خود نشان دهند.
وی شرط  حضور آثار صنایع دستی در داوری‌های مهر اصالت یونسکو در آبان ماه 91 را بسته بندی، کیفیت قابل قبول، درج قیمت، نشان یا برند و ذکر نام و مشخصات تولید کننده اثر دانست.
به گزارش فارس، سومین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی کشور امروز با شرکت 191 اثر صنایع دستی در بیش از 50 رشته از هنرمندان استان‌های منطقه مرکزی کشور شامل اصفهان، مرکزی، یزد، لرستان، چهارمحال و بختیاری برای داوری در منطقه مرکزی و دریافت نشان ملی در اصفهان آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول