اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

صدور 4600 کارت شناسایی صنایع دستی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از صدور 4 هزار و 600 کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی این استان خبر داد.

صدور 4600 کارت شناسایی صنایع دستی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، امید عزیزی یکشنبه‌شب در نشست کارشناسان کارگروه گردشگری فرمانداری‌های گیلان در این شهرستان، اظهار داشت: کارگروه گردشگری گیلان با توجه به مصوبه دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان راه‌اندازی شده است. 
وی با اشاره به هدف محوری این کارگروه، افزود: ساماندهی طرفیت‌های موجود گردشگری در گیلان از وظایف این کارگروه است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری زودبازده است، گفت: گیلان یکی از نقاط تاریخی، مذهبی و گردشگری بسیار مهم کشور بوده که از جاذبه‌های بسیار زیادی در زمینه جذب گردشگر برخوردار است. 
وی با تاکید بر اینکه کارگروه گردشگری ویژه گیلان به عنوان یکی از مصوبات سفر هیئت دولت مطرح و به تصویب رسیده است، اذعان داشت: شناساندن ظرفیت‌های موجود در نقاط مختلف گیلان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگروه‌هاست.
عزیزی، اشتغال‌زایی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای توسعه صنعت گردشگری نامید و تصریح کرد: بخش گردشگری با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که در استان دارد در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال از اهمیت بسیاری برخوردار است. 
وی، ورود گردشگر در گیلان را مهم خواند و ابراز داشت: ماندگاری گردشگر مهم است و این ماندگاری اقتصادی مساوی با توسعه استان است. 
مدیر کل میراث فرهنگی گیلان، جذب سرمایه‌گذار و گردشگر و ماندگاری گردشگری در کشور را یک رقابت خواند و افزود: این رقابت موجب توسعه گردشگری می‌شود. 
وی با اشاره به ورود گردشگران در تابستان امسال به گیلان، خاطرنشان کرد: در تابستان و نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته در ورودی گردشگر 24 درصد و در بحث ماندگاری 39 درصد روند رو به رشدی داشتیم و این رشد نشانه همکاری و همدلی دستگاه‌های اجرایی است. 
عزیزی ادامه داد: ما نباید تنها به دنبال اعتبارات دولتی باشیم بلکه باید میدان را برای حضور بخش خصوصی آماده کنیم. 
وی در ادامه با اشاره به ساماندهی و صدور کارت شناسایی 4 هزار و 600 هنرمند صنایع دستی گیلان، اذعان داشت: بیمه هنرمندان صنایع دستی استان نیز از اولویت کاری معاونت صنایع دستی است و باید با همکاری دهیاران نسبت به شناسایی هنرمندان صنایع دستی و معرفی آنها به اداره کل برای انجام بیمه اقدام شود.
این مسئول، آموزش، ایجاد کارگاه‌ها و توسعه آنها و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و رشد این حرفه در شهرستان‌های گیلان را امری ضروری خواند و یادآور شد: باید به صنایع دستی توجه بیشتری شود و برای حمایت از این قشر پرتلاش با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط وام‌های قرض‌الحسنه‌ای با میانگین 30 میلیون ریال در نظر گرفته شده که پرداخت می‌شود. 
وی با بیان اینکه بیمه هنرمندان کمک بسیار خوبی به تولیدکنندگان صنایع‌دستی است، افزود: با بیمه شدن هنرمندان صنایع‌دستی علاوه بر صدور دفترچه بیمه، بازنشستگی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.
عزیزی هدف از اجرای این طرح را حمایت و پشتیبانی از قشر هنرمند و پرتلاش جامعه و نیز ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت هنرمندان صنایع دستی عنوان کرد و از تمام هنرمندان و صنعتگران فعال و شاغل در بخش‌های هنرهای‌ سنتی و صنایع‌دستی استان خواست تا برای اطلاع بیشتر از چگونگی بیمه خود به معاونت صنایع‌دستی، میراث ‌فرهنگی گیلان مراجعه کنند.
وی، با اشاره به کاربردی شدن صنایع‌دستی استان، اظهار داشت: تغییر ویژه‌ای در نحوه ارائه هنرهای ‌سنتی و صنایع‌دستی در استان گیلان مشهود است به طوری که صنایع‌دستی گیلان بر اساس نیازهای تعریف شده و وسایل مورد نیاز مردم تولید می‌شود. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول