اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان اردبیل:

شاخص‌های ارتقای فرهنگی استان اردبیل تدوین شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از طراحی و تدوین نیازهای اجتماعی و فرهنگی استان و ارتقای شاخص‌های فرهنگی اردبیل توسط کارشناسان خبره خبر داد.

شاخص‌های ارتقای فرهنگی استان اردبیل تدوین شده است
منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: رویکرد دولت نهم و دهم تلاش در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی بود که با اختصاص اعتباراتی در این راستا نیازهای منطقه نیز احصا و این شاخص‌ها تدوین و طراحی شده است.
وی با بیان اینکه با اختصاص اعتبارات در حوزه ارشاد شاهد کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی در کلان قضیه هستیم، افزود: از رویکردهای مهم دولت تحکیم بنیاد خانواده، توجه به فرهنگ انتظار و مهدویت، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تقویت مباحث آموزشی قرآن، تقویت کانون‌های مساجد استان، تجلیل از مشاهیر، شاعران و مولفان استان و... است که اعتبار اختصاصی را در این راستا هزینه خواهیم کرد.
این مسئول بیان داشت: بیش از 200 طرح در این ارتباط در سطح استان اردبیل از طریق موسسات قرآنی، فرهنگی و هنری ارائه شده که برای انعقاد تفاهمنامه با مجریان هم‌فکری شده و این طرح عملی خواهد شد.
شرفی با بیان اینکه رویکرد دولت و مجلس در استان اردبیل نیز مانند سایر استان‌ها تکمیل طرح‌های نیمه تمام، ارتقای فرهنگ عمومی، ساماندهی فرهنگ دینی و حوزه‌های علمیه، مساجد کتابخانه‌ها و خانه‌های عالم است، افزود: 22 میلیارد تومان اعتبار در این راستا به استان اردبیل تخصیص یافته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به شاخص‌ها و محورهای توسعه فرهنگی استان اردبیل اشاره کرد و ابراز داشت: اعتباراتی که برای استان در حوزه فرهنگ اختصاص یافته است حول 9 محور در استان ساماندهی و جذب خواهد شد.
این مسئول توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی با محوریت مساجد، تحکیم بنیان خانواده و توجه به فعالیت‌های فرهنگی بانوان، ارتقای فرهنگ عمومی توسعه فعالیت‌ها و فضاهای فرهنگی با تاکید بر معارف دینی، ترویج فرهنگ پایداری ایثار و شهادت، توسعه و تقویت برنامه‌های دینی، قرآن، نهج‌البلاغه و حوزه‌های علمیه، توسعه فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای، تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی دینی جوانان و افزایش نشاط و شادابی، توسعه زیرساخت‌های ورزش و حمایت از ورزش و جوانان، توسعه فعالیت‌های فرهنگی با محوریت صنایع دستی و گردشگری و... را از عمده‌ترین برنامه‌های شاخص مورد اجرا در حوزه فرهنگ استان اردبیل اعلام کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول