اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه سال جاری در قزوین صورت گرفت

صادرات 250 هزار تن کالا به 55 کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: در 9 ماهه سال جاری 250 هزار تن کالا از استان قزوین به 55 کشور جهان صادر شده است.

صادرات 250 هزار تن کالا به 55 کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره گمرک استان قزوین، حسن علیدوستی بیان کرد: در 9 ماهه سال جاری 250 هزار تن کالا به ارزش 227 میلیون دلار به مقصد عراق، ترکیه،عسلویه، افغانستان، ترکمنستان، هلند، پاکستان و غیره صادر شده  است.
وی ادامه داد: اقلام  صادراتی به طور عمده  شامل مواد شوینده، آهن‌آلات و فولاد، کاشی و سرامیک، مصنوعات مسی، کابل، مفتول مسی، شیشه و آیینه، کمپرسور گازی، سایر لوازم و اشیاء برقی، سنگ و کنسانتره مولیبدن سایر محصولات شیمیایی و غیره است که از نظر وزنی 23 درصد کاهش و از نظر ارزش 49 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک استان قزوین اضافه کرد: تعداد کشورهای مقصد در صادرات کالاهای مذکور 55 کشور و تعداد کالاها نیز 61 نوع کالا است.
وی با اشاره به واردات کالا تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری 118 هزار تن کالای وارداتی به ارزش 656 میلیون دلار ترخیص شده است که کالاهای ترخیص شده به طور عمده شامل کشنده تریلر و قطعات، کمپرسور، خودروی سواری، اجزاء و قطعات کولر، لوله شیشه‌ای برای ساخت پوکه آمپول، کامیون، دستگاه تنظیم خودکارهیدرو لیکیوپنوماتیکی و غیره است.
علیدوستی عنوان کرد: این کالاهای وارداتی از کشورهای هلند، آلمان، ژاپن، ترکیه، سنگاپور، چین، ایتالیا، فرانسه و غیره به استان وارد شده است که از نظر وزنی 49 درصد و از نظر ارزش 63 درصد نسبت به 9 ماهه نخست سال گذشته افزایش داشته است.
وی یادآور شد: تعداد کالاهای وارداتی در این مدت یک‌هزار و 16 نوع کالا و تعداد کشورهای واردکننده این کالاها 54 کشور بوده است.
مدیرکل گمرک استان قزوین توضیح داد: درآمد عمومی گمرک استان در این مدت یک‌هزار و 355 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 158درصد افزایش داشته است
و تعداد پرونده‌های متشکله 201 فقره به ارزش 69 میلیارد و 567 میلیون ریال و جریمه تعیینی 602 میلیارد و 934 میلیون ریال است.
وی خاطر نشان کرد: در 9 ماهه سال جاری 385 بسته پستی به ارزش 207 میلیون ریال از دایره امانات پستی گمرک استان ارزیابی و به خارج از کشور ارسال و همچنین یک‌هزار و یک بسته پستی از سایر کشورها به ارزش 390 میلیون ریال وارد، ارزیابی و ترخیص شده است.
علیدوستی گفت: در این مدت 4 هزار تن مواد سوختی از مبدا عراق توسط  199 کامیون به مخازن زیرپوشش این گمرک ترانزیت و بعد از بارگیری از مرز میلک به خارج حمل شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول