اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

حماسه 9 دی برخاسته از بصیرت سیاسی و آگاهی دینی بود

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: حماسه 9 دی برخاسته از بصیرت سیاسی و آگاهی دینی بود.

حماسه 9 دی برخاسته از بصیرت سیاسی و آگاهی دینی بود
عشرت شایق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز، حماسه 9 دی سال 88 را نکته عطفی در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم با بصیرت کشورمان با حضور میلیونی خود در این حماسه ضمن اعلام وفاداری مجدد نسبت به ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، بلوغ سیاسی خود را به رخ  جهانیان کشید.
وی با اشاره به تلاش دشمنان در غبارآلود کردن فضای سیاسی کشور و حوادث بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری گفت: معاندان داخلی و قدرت‌های سلطه‌جو از ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات، هجمه‌های فراوانی علیه شخصیت‌ها و نهادهای قانونی کشورمان صورت داده بودند تا زمینه شکل‌گیری انقلاب مخملی در ایران اسلامی فراهم شود، اما حضور آگاهانه و به موقع مردم در راهپیمایی نهم دی توطئه چینان را مایوس کرده و بار دیگر نشان داد که ملت ایران در تبعیت و حمایت از ولایت فقیه و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه دچار شک و تردید نخواهد شد.
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، مقایسه این حماسه با رویدادهای اوایل انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری را دلیل دیگری بر عظمت و شکوه این روز به یاد ماندنی دانست و گفت: در فتنه سال 88 عده‌ای در مقابل آرمان‌های امام خمینی (ره) قرار گرفته و ضمن هتاکی نسبت به آرمان فلسطین و اصل ولایت فقیه با آتش زدن مقدسات، اقدام به حرمت‌شکنی از واقعه عاشورا کردند.
وی ادامه داد: همین جسارت‌ها باعث شد تا همگان متوجه شوند که هدف هتاکان نه اعتراض به نتیجه انتخابات بلکه تلاش برای تحقق اهداف سیاسی دشمنان در تغییر نظام سیاسی کشور است و همین نکته سرآغاز حرکت توده‌های مردم شد تا با حرکتی خودجوش همچون سیلی خروشان به حرکت درآمده و کلبه‌های سست فتنه‌گران را از بیخ و بن برکنند.
دبیر جامعه حضرت زینب (س) استان آذربایجان‌شرقی گفت: عوامل و انگیزه‌های مردم در حماسه 9 دی برخاسته از بصیرت سیاسی و آگاهی دینی بود که اصلی‌ترین ویژگی این نوع نگرش، دشمن‌‌‌‌‌شناسی و وقت‌‌‌‌‌شناسی است و حضور پرشور برای خلق چنین حماسه‌ای عظیم آن هم در فضای غبارآلود آن روزها بدون داشتن بصیرت، غیرت و آگاهی دینی غیرممکن بود و همین ویژگی مبدأ تحول، جریان عظیم و جهت‌داری در ملت ایران شد که سال‌ها عرصه سیاسی و اجتماعی کشور متاثر از برکات این جریان خواهد بود.
وی در ادامه تاکید کرد: ملت‌ ایران‌ این‌ اصل‌ را تجربه‌ کرده‌ که در سایه‌ ایمان‌ و داشتن آمادگی برای‌ فداکاری‌ خواهد توانست به همه اهداف و آرمان‌های خود دست یابد و هیچ قدرتی نمی‌تواند خواسته‌های نامشروع خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و دفاعی را به چنین ملتی تحمیل کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول