اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تاکستان رتبه نخست صادرات کشمش را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شهرستان تاکستان رتبه نخست تولید و صادرات کشمش را در کشور دارد.

تاکستان رتبه نخست صادرات کشمش را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمدرضا صفری در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در شهرستان تاکستان بیان کرد: عزت و استقلال کشور نیازمند گام‌های قوی است و تأمین امنیت غذایی یکی از مهمترین محورهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: تولید انگور و کشمش جایگاه ویژه در صادرات غیر نفتی کشور دارد و ایران از این حیث رتبه سوم تولید و صادرات کشمش را دنیا به خود اختصاص داده است و شهرستان تاکستان نیز رتبه نخست تولید و صادرات کشمش را کشور دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به چشم‌انداز 20 ساله کشور اشاره کرد و توضیح داد: ما در چشم‌انداز 20 ساله باید رتبه اول منطقه را کسب کنیم و فرهنگ جهادی یکی از بهترین ابزارهای رسیدن به افق روشن رشد و توسعه کشور است.
در ادامه فرماندار شهرستان تاکستان اظهار کرد: خداوند آب، خاک، هوا و غیره را برای ما آفریده پس ما باید با تدبیر، برنامه‌ریزی و اقدام به موقع با همت و پشتکار برای توسعه همه جانبه کشور تلاش کنیم.
علی اکبریان افزود: ایران یک نوع  حکومت اسلامی را به دنیا معرفی کرده که پایه‌های اصلی آن وجدان کاری و انضباط اجتماعی و همت بلند برای رسیدن به هدف است و شما کارشناسان بخش کشاورزی باید در ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان قرار بگیرید تا بی‌اعتمادی کشاورزان به بخش کارشناسی از بین برده شود و با این روش و عبور از کشاورزی سنتی طعم شیرین کشاورزی مدرن را به مردم چشانید.
وی عنوان کرد: ایجاد فضای همدلی در محیط تولید و فعالیت‌های کشاورزی، تشکیل تعاونی‌های قوی و ایجاد صنوف پرتوان در راستای حمایت از باغداران و حذف واسطه‌گری از تولید محصولات کشاورزی تا مصرف از ضرورت‌های این بخش است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان نیز در ادامه به ارائه  گزارشی از وضعیت باغات انگور شهرستان تاکستان پرداخت و بیان کرد: این شهرستان دارای 25هزار و 530 هکتار  باغ انگور  است که از این باغات سالانه بیش از  337 هزار و750 تن انگور تولید می‌شود.
مجید اسماعیلی خاطر نشان کرد: شهرستان تاکستان 75 درصد باغات انگور استان و 11.2 باغات انگور کل کشور را به خود اختصاص داده است و 35 رقم انگور در این شهرستان تولید می‌شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول