اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی سمنان خبر داد

صادرات 3 میلیون دلاری کرک از سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: نزدیک به 3 میلیون دلار صادرات کرک از سمنان به خارج از کشور انجام شد.

صادرات 3 میلیون دلاری کرک از سمنان
رضا عامری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این زمینه اظهار کرد: با صادراتی نزدیک به 4 میلیون دلار در بحث دامپزشکی در کالاهای مختلف فکر می‏کنیم از استان‏هایی هستیم که در زمینه دامپزشکی فعالیت‏های خوبی در آن انجام شده است.
وی تصریح کرد: یکی از مقوله‏های مهم دیگر، توجه به امر دامپزشکی و پژوهش بوده؛ چرا که تحقیق و آموزش و ترویج در مقوله‏های دامپزشکی مهم است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از امضای تفاهم‏نامه چهارجانبه‏ همکاری بین دانشگاه سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، اداره‌کل دامپزشکی استان سمنان و مرکز تحقیقات دام سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه خبر داد.
عامری افزود: عصاره این تفاهم‏نامه این است که با توجه به مشکلات اجرایی که در سطح استان سمنان داریم، بتوانیم به صورت علمی و سازمان یافته مشکلات را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: مشکل بسیاری از تحقیقات عدم اتصال پژوهش‏های دانشگاه‏ها با بخش اجرا بود که با امضای این تفاهمنامه، این مشکل نیز حل شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: با توجه به پروژه‏ها و پایان‏نامه‏ها و وجود اساتید دانشگاه‏ها و امکانات آزمایشگاهی در این مراکز برای حل مشکلات اجرایی، امیدواریم بتوانیم به صورت علمی گام برداریم.
عامری گفت: از مقوله‏های مهم مطرح در دامپزشکی در بخش تحقیقات پایه پزشکی، فعالیت در بخش تولید سلول‏های بنیادین بوده که در زمینه دامپزشکی انجام می‏گیرد.
وی اظهار داشت: همچنین در زمینه تحقق شعار "دام سالم، غذای سالم و انسان سالم"، یک روز را به نام دامپزشکی و سلامت در سال مطرح می‏کنند که باید در تمام سال به آن توجه شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: از یک هزار و 709 عامل بیماری‏زا در انسان، 749 مورد مشترک بین انسان و دام است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم منتقل می‏شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول