اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حفظ هویت تاریخی

دروازه تاریخی بلیسان بازگشایی می‌شود

خبرگزاری فارس: دروازه تاریخی بلیسان در راستای همسو بودن فعالیت‌های عمرانی و با حفظ هویت تاریخی بازگشایی می‌شود.

دروازه تاریخی بلیسان بازگشایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ری با بیش از 8 هزار سال قدمت یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است که با وجود رشد و توسعه شهری هنوز هم می‌توان آثاری از بقایای تاریخی را در این شهربه چشم دید.
اکنون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری منطقه در کنار توسعه شهر، حفظ هویت و بافت تاریخی ری است و تمام طرح‌های عمرانی و فرهنگی نیز به گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که نه تنها به المان‌های تاریخی صدمه نمی‌زند بلکه به نوعی آنها را پر رنگ‌تر هم می‌کند.
یکی از آثار تاریخی ری که متاسفانه جز نامشان، اثری از آنها باقی نیست دروازه‌های تاریخی است که بنا به نظر برخی از مورخان، ری در گذشته صاحب 20 دروازه بوده و عده‌ای دیگر نیز از شش دروازه بزرگ تاریخی در اطراف ری نام برده‌اند.
مدتی پیش شهرداری منطقه 20 به صرافت افتاد تا یکی از این دروازه‌های تاریخی را به طور نمادین در یکی از مبادی ورودی منطقه بسازد. اکنون ساخت دروازه «بلیسان» به اتمام رسیده و جالب است بدانید که مدیران خوش ذوق منطقه برای این دروازه تاریخی، کارکردهای دیگری هم تعریف کرده‌اند که تا چند روز دیگر می‌توانید مهمان دروازه بلیسان شوید.
رئیس اداره زیبا سازی منطقه 20 با اشاره به ساخت دروازه بلیسان گفت: این دروازه 800 متر مربع مساحت دارد که در سه طبقه طراحی شده که بخش قابل توجهی از آن به نمایشگاه و گالری اختصاص یافته است.
داود دانشور اذعان داشت: نمای ظاهری دروازه بلیسان به شکل کاهگلی است که با وجود پوشش مناسب و استقامتی که در برابر دما دارد، چشم انداز زیبایی را در ابتدای محدوده منطقه به تصویر کشیده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول