اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شهردار تهران صورت گرفت

گشایش نمایشگاه بزرگ تجسمی از مدینه تا شام در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: نمایشگاه تجسمی از مدینه تا شام با حضور شهردار تهران، مسوولان و شهردار منطقه 19 افتتاح شد.

گشایش نمایشگاه بزرگ تجسمی از مدینه تا شام در جنوب تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 19، عباداله فتح اللهی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام اسارت اهل بیت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و ورود کاروان اسرا به شام، نمایشگاه تجسمی با عنوان از مدینه تا شام برپا شده است تا گوشه‌هایی از فداکاری نقش‌آفرینان واقعه کربلا به تصویر کشیده شود. 
شهردار منطقه 19 با اشاره به استقبال بسیار خوب شهروندان از برپایی این نمایشگاه در سال گذشته، افزود: امسال این نمایشگاه وسعت داده شده و در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع برپا شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، غرفه‌های نمایشی گوشه‌هایی از زندگی پیامبر بزرگ اسلام تا واقعه عاشورا و اسرای کربلا در شام را به اجرا در آورده‌اند. 
فتح‌اللهی به همکاری هیئت رزمندگان جنوب در برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این هیات که از تشکل های مردمی و هیئات مختلف تشکیل شده است، درطول سال به اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی می پردازد و امسال با نیز با ایجاد نمایشگاه تجسمی محفلی را برای دوستداران و عزادارن حسینی برپا کرده است. 
شهردار منطقه 19 درباره برنامه اقامه عزاداری و سخنرانی در حسینیه این نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به گسترده شدن نمایشگاه، حسینیه‌ای برای اقامه عزاداری در این نمایشگاه دیده شده و قرار است در یک برنامه ویژه از هیئت‌های مذهبی تاثیرگذار و پرشور منطقه 19 با حضور شهردار تهران تقدیر به‌عمل آمد.
فتح‌‌اللهی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ عاشورایی و احیای اهداف شهدای کربلا خواند و عنوان کرد: نهضت عاشورا در طول تاریخ تاثیرگذار بوده و هرجا که امت اسلامی آن را احیا کردند، نتایج بسیار ارزشمندی حاصل شده است.
شهردار منطقه 19 در پایان تصریح کرد: همانطور که به برکت روضه های امام حسین (ع) انقلاب اسلامی شکل گرفت و فرزندان بزرگ شده این مکتب حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند.
بر پایه این گزارش، نمایشگاه مدینه تا شام در منطقه 19 تا پایان صفر پذیرای بازدید‌کنندگان است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول