اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

اقوام در مناسبت‌های اجتماعی حضور پرشوری دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: اقوام مختلف در مناسبت‌های اجتماعی و رویدادهای غرورآفرین با شوری مضاعف شرکت می‌کنند.

اقوام در مناسبت‌های اجتماعی حضور پرشوری دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی عصر امروز در جشن آغاز سال نو میلادی آشوریان که در سالن اجتماعات کاتولیگ ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: پیروان ادیان مختلف در کشور ما در مناسبات سیاسی و اجتماعی مانند سایر اقشار جامعه حضور چشمگیری دارند به طوری که تشریک مساعی اقوام در امور گوناگون مایه فخر و مباهات است.
وی با اشاره به اینکه هموطنان ما هم‌اکنون در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: برای آشوریان و ارمنی‌ها در مجلس طبق قانون کرسی نمایندگی اختصاص یافته است این نشان می‌دهد در جامعه برای صیانت از حق و حقوق این قشر از جامعه تلاش زیادی صورت می‌گیرد و آنها برای انتخاب فرد مورد نظر خود مانند سایر اقشار جامعه پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.
این مسئول یکی دیگر از عرصه‌های حضور اقلیت‌های دینی میدان‌های دفاع از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: این قشر از هم‌میهن‌ها مانند سایر ملت ایران را وطن خود می‌دانند بر این اساس در طول هشت سال جنگ نابرابر علیه کشور در میدان‌های مختلف به حماسه‌آفرینی پرداختند به طوری که تعداد زیادی شهید، آزاده و جانباز به انقلاب تقدیم کردند.
این مسئول با بیان اینکه پیروان سایر ادیان آسمانی حرمت اعیاد، عزاداری‌ها و سایر آیین‌های مسلمانان پاس می‌دارند، یادآوری کرد: پیروان ادیان آسمانی اعم از مسیحی، کاتولیگ، ارمنی و .. به حرمت هموطنان مسلمان خود در مراسم‌های سوگواری و جشن‌های ویژه این دین شرکت می‌کنند پس این نشانه بارز وجود زندگی مسالمت‌آمیز است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ما امروز در شهرستان کوچک ارومیه به شعار جهانی صلح جامه عمل پوشانده‌ایم، تصریح کرد: امروز همه صاحب‌نظران، اصحاب فکر و اندیشه با گذری کوتاه در این شهر به این موضوع اعتراف خواهند کرد در ارومیه پیروان ادیان گوناگون، صاحبان فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای تجربه می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول