اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 دی امسال صورت می‌گیرد

بازرسی از سازمان‌های دولتی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از بازرسی اداره‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی در بحث حقوق شهروندی از 15 دی ماه سال جاری در این استان خبر داد.

بازرسی از سازمان‌های دولتی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در هفتمین جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان به اجرای مصوبات حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای مصوبات حقوق شهروندی در دستگاه‌های مختلف رضایت‌بخش است.
وی آموزش به مدیران اجرایی در بحث حقوق شهروندی را تاثیرگذار خواند و افزود: همایش حقوق شهروندی با حضور 150 مدیر اجرایی، بخشداران و معاونان فرمانداران در ششم آذر سال جاری در گیلان برگزار شد.
پورعزیزی با بیان اینکه تکلیف مدیران نسبت به ارباب رجوع در همایش مذکور اعلام شد، تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی در بحث حقوق شهروندی بسیاری از مشکلاتی که در سازمان‌ها مطرح است، برطرف می‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس جمهور درباره تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی خبر داد و بیان داشت: حقوق شهروندی مقوله بسیار ارزشمندی است که تمام مسئولان به آن توجه دارند.
وی با اشاره به تشکیل گروهی برای بازرسی از مصوبات حقوق شهروندی در گیلان، ابراز داشت: این گروه از 15 دی ماه سال جاری بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان را انجام می‌دهند.
پورعزیزی فعالیت‌های سازمان‌ها و اداره‌های گیلان در بحث حقوق شهروندی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام‌ها باید گسترش یابد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به بررسی نحوه اجرای آموزش حقوق شهروندی برای کارکنان اداره‌ها اشاره کرد و یادآور شد: حوزه حقوق شهروندی بیش از 500 مورد بوده که توسط معاونت آموزش قوه قضائیه تهیه شده و در اختیار استان‌ها برای اطلاع‌رسانی به مردم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: قوه قضائیه مطالبی برای تمام مواردی که از نظر حقوق شهروندی نیاز باشد را تهیه کرده است.
پورعزیزی با تاکید بر آموزش به صورت سازمانی برای تمام دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: به‌روز کردن سایت اداره‌ها و قراردادن تکالیف حقوق شهروندی در سایت‌ها دنبال می‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان جلسه حقوق شهروندی را در راستای ستاد صیانت از حقوق شهروندان دانست و تصریح کرد: سه کارگروه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقای امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی در ستاد صیانت از حقوق شهروندان تشکیل شده است.
وی بیشترین مراجعه کنندگان به سازمان‌ها را با اولویت شهرداری نامید و اظهار داشت: نیروی انتظامی نیز دارای مراجعه کنندگان بسیار است.
دبیر کارگروه حقوق شهروندی گیلان از پالایش قوانین زائد در دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داد و ابراز داشت: به بسیج حقوقدانان ماموریت داده شده است تا برای روان‌سازی قوانین تلاش کند.
وی با اشاره به اینکه مراجعه کنندگان به سازمان‌های گیلان با مشکلاتی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: بحث حقوق شهروندی با جدیت دنبال می‌شود و مسئولان باید در اجرای این برنامه جدی باشند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خواستار برطرف کردن مشکلات مردم توسط دستگاه‌های مختلف شد و تصریح کرد: تمام مدیران باید برای روان‌سازی قوانین تلاش کنند.
پورعزیزی از کسب مقام نخست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان در تمام موضوع‌های مطرح شده در کشور خبر داد و اذعان داشت: این امر با تعامل بین کارگروه‌های دستگاه‌های مختلف محقق شده است.
انتهای پیام/‌ش20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول