اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رانندگان خوزستانی خواستار شدند

ریشه‌یابی علل تخلفات اضافه‌تناژ در خوزستان

خبرگزاری فارس: رانندگان خوزستانی، کارشناسی شدن نرخ جرایم و ریشه‌یابی علل بروز تخلفات اضافه تناژ را خواستار شدند.

ریشه‌یابی علل تخلفات اضافه‌تناژ در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مانور «روز بدون حادثه» ظهر امروز در پلیس راه اهواز ـ اندیمشک در حالی برگزار شد، که تعدادی از رانندگان معترض به دلیل توقیف چند روزه کامیون‌هایشان به جرم حمل اضافه بار نیز در آنجا تجمع کرده بودند.
این رانندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز نرخ جرایم اضافه بار را غیرکارشناسی عنوان کردند و بررسی نرخ جرایم و ریشه‌یابی علت تکرار این تخلفات را از مسئولان خواستار شدند.
به گفته این رانندگان، کرایه‌ها تعرفه مشخصی ندارند و مبلغی که عرف است بسیار کم و کفاف تامین هزینه‌ها و سوخت را نمی‌دهد به همین دلیل راننده‌ها ناچار هستند به صورت غیرقانونی اضافه‌بار داشته باشند.
این رانندگان اظهار داشتند: فقط نرخ جریمه‌ها افزایش می‌یابد و هیچکس علت تکرار این تخلف را بررسی نمی‌کند و نسبت به حل مشکل توجه نشان نمی‌دهد، در حالی که افزایش جریمه‌ها کارساز نیست.
به گفته این افراد، مقدار بار مجازی که روی کارت رانندگان قید شده از سوی پلیس‌راه رعایت نمی‌شود و با وجودی که تعداد محورهای کامیون قید نشده اما پلیس‌راه آن را با میزان حمل بار مرتبط می‌داند.
رانندگان مدعی شدند: مبلغ جرایم اضافه‌تناژ در خوزستان از سایر استان‌ها بیشتر است و ممنوعیتی که برای کامیون‌های ایرانی اعمال می‌شود شدیدتر از ممنوعیت‌هایی است که برای کامیون‌های عراقیست.
رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خوزستان نیز در این باره گفت: اغلب کامیون‌های توقیف شده، کامیون‌های دارای پنج محور هستند که بر‌اساس مجوز شرکت سازنده حمل 40 تن بار برای آنها مجاز است.
قاسم قدرتی افزود: اخیرا سازمان حمل و نقل، حمل 4 تن بار اضافه را برای این کامیون‌ها مجاز دانسته، اما پلیس راه ناجا با این امر موافقت نکرده، به همین دلیل به ماموران پلیس راه گفته شده فقط جریمه اعمال کنند و خودروها را توقیف نکنند.
وی با اشاره به رابطه مستقیم اضافه بار و تصادفات جاده‌ای و تخریب جاده‌ها توضیح داد: مقدار باری که روی کارت رانندگان قید شده نشان دهنده قدرت اسمی موتور خودروست و برای استفاده از تمام این ظرفیت باید محورهای کامیون افزایش یابد.
قدرتی تفاوت نرخ جرایم با سایر استان‌ها را رد کرد و گفت: قانون در همه جای کشور به یکسان اعمال می‌شود و در خوزستان برای مقابله با تخلفات اضافه بار شرکت‌هایی که بار اضافه می‌دهند، جریمه می‌شوند.
وی همچنین تاکیدکرد: قانون به صورت یکسان برای کامیون‌های ایرانی و عراقی اعمال می‌شود و تفاوتی بین این دو وجود ندارد.
سیدمحمد حسین مرعشی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها و دبیر کمیته ایمنی راه‌های استان نیز پس از مذاکره با رانندگان معترض، از رانندگان معترض خواست که نماینده‌ای را برای رفع مشکل به این اداره کل معرفی کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول