اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خردادماه سال آتی برگزار می‌شود؛

نخستین جشنواره تجسمی منطقه‌ای دفاع مقدس در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره هنرهای تجسمی منطقه‌ای دفاع مقدس خرداد ماه سال آینده در بیرجند برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره تجسمی منطقه‌ای دفاع مقدس در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: نخستین جشنواره هنرهای تجسمی منطقه‌ای دفاع مقدس با مشارکت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ پایداری و مقاومت و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور هنرمندان هنرهای تجسمی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و گلستان در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
محمد مطهری‌فر افزود: این جشنواره با موضوعات ایثار و شهادت، مقاومت و پایداری، سرداران شهید، وصیتنامه شهداء و همچنین جستجوی یادگارها و ارزش‌های دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس و فتح خرمشهر در استان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این جشنواره خوشنویسی در بخش‌های نقاشی، نقاشی‌خط، حجم، گرافیک (طراحی پوستر)، خوشنویسی نستعلیق (شکسته و نستعلیق) برگزار و در هر رشته از صاحبان سه اثر برتر تجلیل خواهد شد و هنرمندان شرکت کننده در رشته حجم در کارگاه چهار روزه به تولید آثار خود می‌پردازند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: آثار برگزیده در نمایشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و داوری آثار ارسالی در هر بخش توسط داوران استانی و کشوری و در مجموع توسط 18 داور انجام خواهد شد.
مطهری‌فر خاطرنشان کرد: در بخش‌های نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط و گرافیک به نفر اول این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 8 میلیون ریال و به نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ 6 میلیون ریال و به نفر سوم نیز لوح تقدیر و مبلغ 4 میلیون ریال اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در بخش حجم به نفر اول این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 12 میلیون ریال و به نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال و به نفر سوم نیز لوح تقدیر و مبلغ  8 میلیون ریال اهدا خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 25 فروردین ماه 1391 خواهد بود و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در خراسان جنوبی، بیرجند، خیابان شهید محلاتی، دبیرخانه نخستین جشنواره منطقه‌ای مشرق حماسه ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 4323393-0561تماس حاصل فرمایند.
مطهری‌فر خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با چهار خردادماه 1391 در استان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول