اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه گیلان:

اعمال جریمه سنگین برای رانندگان متخلف از قانون است

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه گیلان گفت: قانون به پلیس این اختیار را داده تا با متخلفان از قوانین رانندگی با اعمال جریمه سنگین‌تر برخورد کند.

اعمال جریمه سنگین برای رانندگان متخلف از قانون است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد ظهر امروز در جلسه هماهنگی و آموزشی به منظور اجرای بهینه قانون جدید راهنمایی و رانندگی در پلیس راه استان، اظهار داشت: همراهی شایسته مردم با پلیس در مرحله نخست قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی که از 10 اردیبهشت امسال در سراسر کشور آغاز شده بود، منجر به کاهش سوانح و تلفات انسانی شد.
وی با اشاره به اینکه پس از 40 سال تغییرات بنیادی در قوانین راهنمایی و رانندگی اعمال شد، افزود: این قانون از اول اردیبهشت امسال راهنمایی و رانندگی را برای کاهش تخلفات وارد مرحله جدیدی کرد.
جمشاد با بیان اینکه در قانون جدید نگاه ویژه و تخصصی به تخلفات مدنظر قرار گرفته است، اذعان داشت: با توجه به اهمیت ایمنی در بخش حمل و نقل عمومی، قانون به پلیس این اختیار را داده تا با متخلفان از قوانین رانندگی با اعمال جریمه سنگین‌تر برخورد کند.
وی، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر را از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه نامید و ابراز داشت: جایگاه ویژه آنان در ایجاد ایمنی تردد در جاده‌ها و آسایش مسافران غیر قابل انکار بوده و لزوم آموزش به آنان در راستای افزایش بیش از پیش ایمنی در ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار حائز اهمیت است.
این مسئول، خاطرنشان کرد: مرحله دوم قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی که از اول دی جاری به مرحله اجرا در آمده ضرورت آموزش رانندگان را بیشتر می‌کند و در این راستا مدیران موسسات و شرکت‌های حمل و نقل بار باید آموزش‌های لازم را به زیر مجموعه ارائه کنند.
وی، کسب نمره منفی، ضبط و ابطال گواهینامه را از جمله شاخص‌های اجرای قوانین جدید رسیدگی به تخلفات عنوان کرد.
رئیس پلیس راه گیلان، خواستار نظارت و کنترل دقیق رانندگان و خودروهای ناوگان عمومی توسط مدیران فنی و مسئولان موسسات بار و مسافر شد و از مدیران شرکت‌های مسافری خواست تا در مبدا حرکت با نظارت بر عملکرد رانندگان و سلامت خودروها از بروز تخلفات در مسیر جاده‌ها جلوگیری به عمل آورند.
در این جلسه هر یک از حاضران نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در راستای بهبود و ارتقای خدمات ارائه شده توسط ناوگان عمومی بار و مسافر مطرح کردند.
حاضران در جلسه مذکور بر ضرورت اهمیت اجرای قانون جدید در پیشگیری از بروز تخلفات و حوادث و نیز بر ادامه روند تعامل پلیس راه با موسسات حمل و نقل بار و آموزش ناوگان بار و مسافر تاکید کردند.
انتهای پیام/خ۲۰/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول