اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای استان اردبیل:

کمبود اعتبار سبب تاخیر در اجرای تصفیه‌خانه پارس‌آباد شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: کمبود اعتبار سبب تاخیر و کندی در روند اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پارس‌آباد شده است.

کمبود اعتبار سبب تاخیر در اجرای تصفیه‌خانه پارس‌آباد شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری پارس‌آباد،عبدالحسین حسن‌زاده در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: امسال اعتبارات خوبی برای این پروژه ملی در نظر گرفته شده که با اختصاص و تامین آن، روند اجرای این تصفیه‌خانه شتاب می‌گیرد.
حسن‌زاده گفت: شبکه آب آشامیدنی پروژه مسکن مهر پارس‌آباد رو به پایان است و 50 درصد شبکه فاضلاب این طرح نیز انجام شده است.
این مسئول تصفیه‌خانه آب شرب اصلاندوز را از طرح‌‌های مهم ملی در این بخش عنوان کرد و افزود: برای این پروژه تا پایان سال 89 حدود 11 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر آب شهر مرزی اصلاندوز از چهار حلقه چاه نیمه عمیق و سطحی تامین و دبی آنها به دلیل فصلی بودن رودخانه دره‌رود و خشکسالی سال‌های اخیر در نوسان است.
این مسئول ابراز داشت: این تصفیه‌خانه 13هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد.
فرماندار پارس‌آباد نیز در این جلسه از اختصاص 16میلیارد ریال اعتبار برای طرح در حال اجرای تصفیه خانه آب شرب شهر پارس‌آباد خبر داد.
ولی کریمی بیان داشت: شهر پارس‌آباد به غیر از مناطقی در شرق این شهر از نظر آب آشامیدنی مشکلی ندارد.
این مسئول ادامه داد: عمده مشکل در شهر پارس‌آباد، وضعیت نامطلوب شبکه  فاضلاب و جمع‌آوری و دفع نامناسب و غیر اصولی فاضلاب است که این وضع ضرورت تسریع در تکمیل پروژه ملی تصفیه ‌انه فاضلاب این شهر را دوچندان کرده است.
کریمی وضعیت آبرسانی به روستاها و قشلاقات این شهرستان را نامطلوب خواند گفت: تعداد زیادی از روستاها و قشلاق‌های پارس‌آباد به ویژه در فصل تابستان با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند.
فرماندار پارس‌آباد فرسودگی شبکه‌های آبرسانی و پایین بودن ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها را مشکل اساسی در حوزه آب شرب روستایی این منطقه دانست و نسبت به بازسازی، اصلاح و ساماندهی آنها تاکید کرد.
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص 15میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به مجتمع آبرسانی عمران‌آباد و 4 میلیارد و 600 میلیون ریال برای تعمیر و نگهداری شبکه‌های آب شرب روستایی منطقه خبر داد.
وی ابراز داشت: با اجرایی شدن و اتمام طرح‌ها در حوزه آب روستایی، مشکل آب اغلب روستاها برطرف خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه، فقدان مدیریت یکپارچه در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی سبب شده است، مشکلاتی در این حوزه به وجود آید، بر ضرورت یکسان‌سازی مدیریت آب و فاضلاب شهری و روستایی تاکید کرد.
فرماندار پارس‌آباد ادامه داد: از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی، اعتباراتی برای تامین آب آشامیدنی روستاهای گُوَشلو و محمود‌آباد طالقانی این شهرستان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول