اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی خراسان رضوی:

تمام سهمیه اشتغال بهزیستی امسال محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: اگر بانک‌های عامل همکاری لازم را داشته باشند می‌توانیم تمام سهمیه‌ اشتغال مددجویان را تا پایان سال ایجاد کنیم.

تمام سهمیه اشتغال بهزیستی امسال محقق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، فرشته سلجوقی اظهار داشت: حدود 8 هزار و 500 نفر برای بهزیستی استان سهمیه تعیین شده و برای تحقق این اشتغال‌ها باید نهادهای مرتبط و بانک‌ها همراهی و هماهنگی لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته با همکاری خوب بین بخشی و بانک‌های عامل، بهزیستی استان بیش از دو برابر سهمیه تعیین شده، شغل ایجاد کرده است، افزود: در برخی شهرستان‌ها مثل تربت‌جام این میزان به پنج برابر سهمیه‌ اعلا می‌رسید که این موضوع می‌تواند راهگشای طرح امسال باشد.
معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تمام آمار اشتغال‌های ایجاد شده در سال گذشته، توسط کارشناسان کار و امور اجتماعی استان، راستی‌آزمایی شده است، افزود:‌ حتی یک مورد خطا در این ارزیابی‌ها گزارش نشده و تمام اشتغالات ایجاد شده مورد تأیید قرار گرفته است.
سلجوقی با اشاره به نشست توجیهی کارشناسان اشتغال بهزیستی‌های استان که چندی پیش در ستاد بهزیستی استان برگزار شد، افزود: در این نشست، تمام کارشناسان اشتغال بهزیستی شهرستان‌ها در مورد چگونگی اقدام در ایجاد اشتغال خانگی آموزش‌ها و توجیهات لازم را فرا گرفتند و کارشناسان (اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان) به پرسش‌ها و ابهامات کارشناسان در این زمینه پاسخ گفتند.
وی کل اعتبارات مشاغل خانگی استان را 163 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:‌ از این میزان 536 میلیون تومان به بهزیستی اختصاص یافته است.
معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینکه متأسفانه یک‌هزار میلیارد تومان از اعتبارات بنگاه‌های اشتغال زودبازده سال 86 در بانک‌‌‌های استان بلوکه شده و توزیع نشده است، افزود: با پیگیری انجام شده در سال گذشته 49 طرح از بنگاه‌های زودبازده به مرحله‌ عمل رسید که در نتیجه یک میلیارد و 850 میلیون تومان از اعتبارات بلوکه شده‌ بانک‌ها جذب شد.
سلجوقی خاطر نشان کرد:‌ بهزیستی راه‌های مختلفی برای ایجاد اشتغال در بین مددجویان دارد و امیدوار هستیم 50 درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده از طریق مشاغل خانگی و کسب و کار خرد انجام شود.
معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی افزود: برای مشاغل خانگی در بخش افراد مستقل تا سقف 5 میلیون تومان و در قسمت پشتیبانان برای هر فرصت شغلی تا سقف 10 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با تأکید بر اینکه فرصت‌ باقیمانده تا پایان سال برای جذب اعتبارات پیش‌بینی شده، خیلی محدود است، اظهار امیدواری کرد که همکاری نهادهای مسئول و بانک‌ها برای جذب این اعتبارات کافی باشد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول