اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از طریق سدهای احداثی صورت می‌گیرد

تامین آب مورد نیاز 734 روستای استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: آب شرب و کشاورزی مورد نیاز 734 روستای استان زنجان از طریق سدهای احداث شده و در دست احداث تامین می‌شود.

تامین آب مورد نیاز 734 روستای استان زنجان
امیر حمیدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سدهای احداث شده در استان زنجان تاکنون برای 80 هزار و 877 نفر فرصت شغلی فراهم آورده است.
وی با اشاره به طرح‌های توسعه آب‌رسانی استان زنجان از منابع آب سطحی به منظور تامین آب شرب و کشاورزی خاطرنشان کرد: سد تالوار در این زمینه 162 روستا را پوشش می‌دهد که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 86.90 درصدی برخوردار است.
مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه سد قره‌درق آب شرب و کشاورزی 96 روستای استان را تامین می‌کند، اضافه کرد: این سد در حال حاضر 1.22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه سد مشمپا 37 روستای اطراف خود را از نظر آب آشامیدنی و 75 روستا را از نظر آب کشاورزی تامین می‌کند، تصریح کرد: پیشرفت این سد در حال حاضر از نظر فیزیکی 3.37 درصد اعلام شده است.
حمیدنیا با بیان اینکه سد میرزا خانلوی یک با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی آب کشاورزی دو روستا را تامین می‌کند، ادامه داد: سد میرزا خانلوی دو نیز با 38.5 درصد پیشرفت فیزیکی دو روستا را از نظر آب کشاورزی زیر پوشش قرار می‌دهد.
وی به سد گلابر به عنوان یکی دیگر از سدهای اشتغالزا در استان زنجان برشمرد و افزود: این سد در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 100 درصدی برخوردار است که هشت روستا را از نظر تامین آب کشاورزی پوشش می‌دهد.
مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه سد مراش در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی  11.4 درصدی برخوردار است، اضافه کرد: این سد نیز آب شرب و کشاورزی بیش از 20 روستا را تامین می‌کند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه سد کینه‌ورس نیز با تامین آب سه روستا  از نظر کشاورزی از نظر فیزیکی 97.26 درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: در حال حاضر سد فیله‌ خاصه 94.60 درصد و سد بلوک نیز 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حمید نیا با بیان اینکه سد ارمغانخانه نیز 68 روستا را از نظر آب شرب و کشاورزی پوشش می‌دهد، ادامه داد: سد پاوه رود نیز 105 آب مورد نیاز روستا را تامین می‌کند.
وی به 50 بند آبی کوچک در 50 روستای استان زنجان اشاره کرد و گفت: مقرر شده است این طرح‌ها با اعتبار بالغ بر 612 میلیارد و 344 میلیون ریال احداث شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول