اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد

راه‌اندازی 3 رشته جدید دکترا در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان از راه‌اندازی سه رشته جدید مهندسی نساجی، اصلاح نباتات و تغذیه دام در مقطع دکترا در این دانشگاه خبر داد.

راه‌اندازی 3 رشته جدید دکترا در دانشگاه گیلان
عبدالله حاتم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه گیلان، اظهار داشت: دانشگاه گیلان سیر صعودی افزایش رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی را به سرعت دنبال می‌کند. 
وی با اشاره به تصویب سه رشته جدید در مقطع دکترای این دانشگاه، افزود: شورای گسترش آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی نساجی (شیمی‌ نساجی و علوم الیاف) با ظرفیت سه نفر دانشجو در مقطع دکترای دانشگاه گیلان موافقت کرد. 
رئیس دانشگاه گیلان گفت: همچنین شورای گسترش آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته‌های اصلاح نباتات و تغذیه دام در مقطع دکترای دانشگاه گیلان موافقت کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه در این دانشگاه بستر مناسب برای فعالیت‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی فراهم شده است، تصریح کرد: فعالیت‌ بنیاد نخبگان گیلان در توسعه واحدهای پژوهشی استان تاثیرگذار بوده است. 
وی ابراز داشت: گیلان با داشتن توانایی‌ها و استعدادهای بالقوه می‌تواند به عنوان قطب علمی کشور محسوب شود و با استفاده بهینه از استعدادهای استان می‌توانیم در پیشرفت‌های علمی کشور تاثیرگذار باشیم. 
حاتم‌زاده درباره تحصیل بیش از 6 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی این دانشگاه افزود: در حال حاضر 62 رشته دکترا در دانشگاه گیلان فعال است.
وی به روند رو به رشد توسعه کمی و کیفی دانشگاه گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه در حال حاضر 10 دانشکده، یک واحد پردیس بین‌المللی و یک پژوهشکده و 408 نفر عضو هیئت علمی دارد و قطب علمی شمال کشور محسوب می‌شود.
وی تعداد رشته گرایش‌های دانشگاه گیلان را بیش از 250 رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی عنوان کرد و بیان داشت: این دانشگاه با تلاش مدیران و دانشجویان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دارای اعتبار و موقعیت ویژه‌ای در داخل و خارج از کشور است. 
رئیس دانشگاه گیلان ابراز داشت: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه می‌توان افزایش داد. 
وی با بیان اینکه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا عالی‌ترین سطوح علمی دانشگاهی است، افزود: مقاطع عالی علمی و فعالیت آموزشی زمانی ارزشمند است که همراه با تحقیق باشد.
حاتم‌زاده پژوهش را محور علم و عشق دانست و تصریح کرد: علم مسیر تحقیق را نشان می‌دهد و عشق به پژوهش انگیزه داده و نیرو را ارتقا می‌دهد.
به گفته وی، ارتقای سطح آموزش، توسعه پژوهش‌های کاربردی و بنیادی، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و همچنین توسعه روابط و همکاری‌های علمی بین‌المللی طبق شاخص‌های سند چشم‌انداز توسعه کشور از جمله توفیق‌های کسب شده توسط این دانشگاه است.  
این مسئول، علم و تکنولوژی ابزار را عامل اصلی و تعیین کننده قدرت در جهان معرفی کرد و اذعان داشت: کشورهایی که از لحاظ تولید علم و ارائه تکنولوژی در سطح بالایی باشند قدرت‌های اصلی جهان محسوب می‌شوند. 
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول