اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اعلام کرد

صرفه‌جویی 38 میلیارد دلاری با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، ایرانی‌ها 38 میلیارد دلار صرفه‌جویی کردند.

صرفه‌جویی 38 میلیارد دلاری با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها
داود موثقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به آثار مثبت کوتاه و دراز مدت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: آثار آن امروز ملموس‌تر از هر زمان دیگر در زندگی مردم احساس می‌شود به گونه‌ای که مردم امروز با یک بینش درست اقتصادی و نظام صرفه‌جویی و مصرف تلاش می‌کنند تا هزینه‌ها را پایین آورده و بهینه استفاده کردن را مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: همین امر سبب شده تا کاهش فاصله طبقاتی را در جامعه شاهد باشیم و کمترین فشار روی اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه باشد.
دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها به پایین‌ آمدن مصرف روزانه 5 میلیون لیتر بنزین در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: این صرفه‌جویی بیش از 8 میلیارد تومان برای نظام اقتصادی کشورمان ثمره و فایده داشته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: 38 میلیارد دلار صرفه‌جویی در طی سال با بودجه یک کشور برابری می‌کند و در حقیقت دولت خدمتگزار با اجرای این قانون در یک سال گذشته به اندازه بودجه یک سال کشور در مصارف و منابع اقتصادی خود صرفه‌جویی کرده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل میزان صرفه‌جویی در گازوئیل را نیز حدود 1.5 میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: این صرفه‌جویی‌ها نشان روشنی از همراهی و همدلی مردم در اجرای این قانون دارد.
دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در ادامه اضافه کرد: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از هفت تحول اقتصادی کشورمان است که در ادامه اجرای این تحول شاهد دگرگونی اساسی در نظام مالیات، بانک‌ها، بیمه‌ها و گمرک خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح این نظام‌های اقتصادی نیز قطعاً به نفع اقتصاد اقشار مختلف جامعه با هدف کاهش فاصله‌های طبقاتی است که یک حرکت نوینی را در این حوزه نوید می‌دهد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل یکی دیگر از فواید اجرای این قانون را بهینه شدن مصرف سوخت، نان و دیگر حامل‌های انرژی و نهادینه شدن نظام صرفه‌جویی در جامعه توصیف کرد و  ابراز داشت: با اجرای این قانون مشکل مسکن و اشتغال نیز با رقابت و ظرفیت‌سازی‌های اقتصادی درست و اجرای مناسب اصل 44 قانون اساسی در حال برطرف شدن است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در پایان اظهار داشت: اجرای این قانون به نظام اقتصادی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اعتبار ملی و بین‌المللی بخشید و امروز ایران کانون تحول و نگاه جدید اقتصادی است که در آن مولفه‌های جدید اقتصادی نیز مدنظر و ملاک کار است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول