اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

نهادینه شدن تفکر هزینه‌فایده بهترین ثمره هدفمندی یارانه‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: نهادینه شدن تفکر هزینه‌فایده اصلی‌ترین و شاخص‌ترین ثمره اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست.

نهادینه شدن تفکر هزینه‌فایده بهترین ثمره هدفمندی یارانه‌هاست
داود موثقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سالگرد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: تدوین و اجرای این قانون متفاوت‌تر از قانون بودجه سالانه و برنامه‌های پنج ساله کشوری است که بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب این قانون به عنوان قانون متحول نظام اقتصادی برای اولین بار در این کشور به اجرا در‌می‌آید.
وی بیان داشت: در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حتی افراد متضرر شده نیز از نظام اقتصادی پویا بهره‌مند شده و در یک شکل درست و محیط مناسب مولفه‌های اقتصادی به شکل حقیقی اجرایی و عملیاتی می‌شود.
دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در استان اردبیل با اشاره به پویایی و تحرک دبیرخانه و رفع مشکلات احتمالی با تدبیر درست استاندار اردبیل گفت: هر چند معتقدیم این قانون وحی منزل نیست و ممکن است انحرافی در آن بوجود آید اما با دقت و سرعت این انحراف احتمالی را که ممکن است تغییر در مسیر اجرا باشد اصلاح ‌کنیم تا نظام اقتصادی و افراد جامعه از آن متضرر نشوند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: یکی از فایده‌های اصلی این قانون جمع‌آوری و ارائه اطلاعات و آماری دقیق در حوزه نظام اقتصادی برای اولین بار است که می‌تواند پایه اطلاعات اقتصادی صحیح در تداوم کارها و برنامه‌های تحولی دولت باشد.
این مسئول افزود: اگر در گذشته بر اساس آمار و ارقام احتمالی و مستندات غیر واقعی تصمیم‌گیری و در حوزه اقتصاد تصمیم‌سازی می‌شد امروز با اجرایی شدن این قانون این نقص از نظام اقتصادی برداشته شده و با آمار و اطلاعات متقن می‌توانیم برنامه‌های اقتصادی شایسته‌ای را اجرایی کنیم.
موثقی یکی دیگر از ثمرات اجرای این قانون را شناخت گلوگاه‌های اقتصاد ناسالم و نهادینه شدن تفکر هزینه  فایده عنوان کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ادامه داد: امروز اکثر خانواده‌ها بر اساس همین تفکر نظام اقتصادی خانواده خود را دقیق و درست طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند و معتقدند با دریافت یارانه چگونه می‌خواهند آن را درست، دقیق و به جا هزینه کنند.
وی اظهار داشت: امروز حتی یک روستایی ما با دریافت یارانه خود برنامه‌ و طرح اقتصادی دارد به گونه‌ای که حتی در این نظام اقتصادی میزان دقیق مصرف و صرفه‌جویی از یارانه‌های نقدی مشخص است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول