اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

پرداخت یارانه به تورهای صنعتی

خبرگزاری فارس: مدیر توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این شرکت برای امور آموزشی و توسعه بازار خوشه‌ها در قالب تورهای صنعتی و بازدید از نمایشگاه‌ها، یارانه پرداخت می‌کند.

پرداخت یارانه به تورهای صنعتی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، سولماز دهقانی اظهار داشت: توسعه دو خوشه صنعتی گلاب و عرقیات میمند و سنگ شمال فارس، براساس مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت از سال 87 در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و در خرداد ماه امسال به عنوان خوشه‌های صنعتی توسعه یافته اعلام شدند.
دهقانی با بیان اینکه این دو خوشه در استان فارس با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده به عنوان نخستین گروه از خوشه‌های صنعتی کشور اوایل امسال به مرحله توسعه یافتگی رسیده‌اند گفت: با اعلام توسعه خوشه‌های صنعتی، اعضای خوشه با ایجاد تشکل‌های صادراتی مراحل بعدی توسعه خوشه توسط اعضای خوشه پیگیری می‌شود و شرکت شهرک‌های صنعتی نقش نظارتی و حمایتی را ایفا می‌کند.
وی با بیان اینکه در راستای ایفای بعد حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی از خوشه‌های توسعه یافته، این شرکت به فعالان خوشه‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در قالب تورهای صنعتی یارانه پرداخت می‌کند اضافه کرد: بخشی از هزینه‌ها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود.
دهقانی ادامه داد: علاوه بر آن چنانچه اعضای این خوشه‌ها نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی داشته باشند نیز شرکت شهرک‌های صنعتی بخشی از هزینه‌ها را تامین و پرداخت می‌کند.
مدیر توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه تصریح کرد: اعضای خوشه‌های صنعتی می‌توانند برای بهره‌مندی از این کمک‌های یارانه‌ای در قالب تشکل‌های صادراتی یا تشکیل گروه‌های بیشتر از پنج نفره به شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: این حمایت‌ها در راستای برنامه راهبردی توسعه خوشه‌ها در بخش‌های توسعه بازار، توسعه صادرات و ارتقای سطح دانش فنی و تکنولوژیکی واحدهای عضو خوشه‌های صنعتی انجام می‌شود.
به گزارش فارس، خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس در منطقه میمند در شهرستان فیروزآباد به فعالیت می‌پردازد و بیش از 60 واحد صنعتی و سنتی عضو این خوشه هستند.
همچنین خوشه صنعتی سنگ شمال نیز به مرکزیت شهرستان خرم بید به فعالیت می‌پردازد و در این خوشه بیش از 100 واحد فرآوری سنگ عضویت دارند.
انهتای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول