اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح اسکان عشایر

زیرساخت‌های اسکان عشایر ریگان فراهم است

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: در حال حاضر اسکان عشایر در شهرستان ریگان در دو سایت در حال اجراست و زیرساخت‌های این مناطق از جمله آب، تلفن و مدرسه فراهم شده است.

زیرساخت‌های اسکان عشایر ریگان فراهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، محمد برزنگ پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح اسکان عشایر ریگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله در این شهرستان و پراکندگی آنها مشکل سرویس‌دهی برای عشایر در زمینه‌های اموزشی، بهداشتی و ... وجود داشت.
وی افزود: در حال حاضر دو سایت اسکان عشایر در دو نقطه تک‌فرهاد و سیف‌الدینی شهرستان ریگان در حال اجراست و در منطقه تک‌فرهاد 110 واحد مسکونی با اعتبار هر کدام 10 میلیون تومان در حال ساخت است.
فرماندار ریگان با بیان اینکه در این سایت اسکان یک مدرسه با پیشرفت 70 درصدی در حال ساخت است، بیان کرد: در منطقه سیف‌الدینی 90 واحد مسکونی در حال ساخت است که از این تعداد 30 واحد در مرحله اسکلت و تعدادی در آنها مشغول زندگی هستند.
برزنگ افزود: در این منطقه وضعیت ارتباطات تلفنی و پوشش تصویری صدا و سیما توسط مرکز صدا و سیمای استان کرمان برطرف شده است.
وی گفت: مشکلی که در این دو سایت وجود داشت، مشکل آب آشامیدنی بود که با تامین اعتبار دو موتور پمپ آب‌رسانی می‌شود.
فرماندار ریگان عنوان کرد: زیرساخت‌های طرح هادی توسط بنیاد مسکن اجرا و 13کیلومتر از جاده سرزه چاه‌قنبر احداث شده که آماده آسفالت است و این جاده 65 کیلومتر تا این مناطق اجرا می‌شود.
برزنگ از ایجاد اسکان عشایر در چهار نقطه مناطق عشایری این شهرستان خبر داد و افزود: این اسکان‌ها در عباس‌آباد، رودشور، سنگ‌آباد پاسرخ و دهنه عباسعلی اجرا می‌شود.
به گزارش فارس، خشکسالی‌های اخیر در منطق عشایری شهرستان ریگان موجب خشک شدن چشمه‌سارهای شهرستان شده است به طوریکه از 135چشمه آب اکنون 30 چشمه آب وجود دارد و مابقی خشکیده‌اند و این امر موجب مهاجرت عشایر به حاشیه شهر و اطراف روستاها شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول