اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب سفر دولت به خراسان شمالی انجام شد؛

اختصاص 15 میلیارد ریال برای اسکان عشایر میاندشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی از اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار اسکان عشایر میاندشت اسفراین در اجرای مصوبه سفر سوم دولت به این استان خبر داد.

اختصاص 15 میلیارد ریال برای اسکان عشایر میاندشت
موسی‌الرضا شادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر همین اساس اخیراً مجوز ماده 32 سفر سوم رئیس جمهور مربوط به طرح اسکان عشایر میاندشت اسفراین گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 100 میلیارد ریال اعتبار طی برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، افزود: با این حال اداره کل امور عشایر خراسان شمالی تلاش داشته تا   ظرف سه سال تمام این اعتبار را جذب و این پروژه را تکمیل و آماده کند.
شادمهر توضیح داد: بر اساس این طرح یک سد خاکی با گنجایش 5 میلیون متر مکعب برای جمع آوری سیلاب‌های سطحی احداث و همچنین فعالیت‌های کشاورزی در سطح 800 هکتار از اراضی منابع ملی در میاندشت اسفراین انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین در اجرای طرح سد خاکی میاندشت، ایستگاه پمپاژ و اجرای خط انتقال، تسطیح اراضی و همچنین اجرای عملیات آبیاری با شیوه های نوین انجام خواهد شد که با اجرای این طرح‌ها دست کم 120 خانوار عشایر استان ساماندهی و اسکان می‌یابند.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی یکی دیگر از ثمرات اجرای این طرح را ارتقای سطح توانمندی تولیدات عشایر عنوان کرد و گفت:‌ اجرای این طرح همچنین موجب ایجاد اشتغال پایدار برای عشایر ساکن در این منطقه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مطالعات اجرای سد در سفر قبلی رئیس جمهور به خراسان شمالی تحقق یافته است، گفت: با مشخص شدن اعتبار ابلاغی به این پروژه، اخیراً این پروژه به پیمان گذاشته شده و خوشبختانه پیمانکار این پروژه مشخص شده است.
شادمهر با بیان اینکه مصوبات سفر سوم رئیس جمهور به خراسان شمالی در بخش عشایر 15 درصد تحقق یافته است، اظهار امیدواری کرد تا با اجرایی شدن این پروژه مهم تمام مصوبات این سفر اجرایی شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه تمام مصوبات دولت در سفر اول و دوم به خراسان شمالی در بخش عشایر اجرا شده است، اظهار داشت: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان شمالی 2 میلیارد ریال برای بازگشایی ایل روهای عشایر اختصاص یافته که این اعتبارات در این بخش هزینه شد.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سفر اول نیز پروژه‌هایی برای تسهیل در فعالیت عشایر مصوب شده که این پروژه‌ها نیز به طور کامل تحقق یافته است.
عشایر خراسان شمالی دارای 700 هزار واحد دامی بوده که سالانه 7 هزار و 500 تن تولید گوشت قرمز و هزار و 370 تن تولید پشم دارند.
عشایر خراسان شمالی 5/2 درصد از جمعیت استان را تشکیل داده و بیش از 30 درصد گوشت قرمز تولیدی در خراسان شمالی را بر عهده دارند.
عمده عشایر خراسان شمالی در مناطق ییلاقی مانه و سملقان، ‌اسفراین‌ و شیروان استقرار دارند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول