اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی همدان:

حماسه 9 دی ناشی از عیار بالای بینش مردم بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان همدان حماسه ماندگار 9 دی را ناشی از بینش مردمی ولایت‌مدار با عیار بالای بصیرت دانست.

حماسه 9 دی ناشی از عیار بالای بینش مردم بود
سعید نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر لزوم گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار کرد: حماسه 9 دی پاسخی قاطع و کوبنده به حادثه تلخی بود که در روز عاشورای 88 توسط گروهی معاند نظام برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته شد.
وی با تأکید بر لزوم پرداختن به زوایای مختلف حماسه ماندگار 9 دی، گفت: مردم ایران اسلامی در این روز با تشخیص درست و حضور به موقع در صحنه؛ فتنه‌ها را به مانند غباری کنار زدند و همگی با وحدت و انسجام خواستار تابش شعاع نور ولایت بر دل‌های خود شدند.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان همدان مردمی بودن حرکت در روز 9 دی را یکی دیگر از ابعاد مهم این حماسه دانست و ادامه داد: بصیرت‌افزایی و تأکید بر ولایت‌مداری مردم از دیگر موضوعاتی است که این روز را از روزهای دیگر متمایز کرده است.
وی بصیرت را به معنای درک واقعیات و برخورداری از دانایی توأم با بیداری خواند و تصریح کرد: تشخیص به موقع جبهه حق از باطل، قدرت تحلیل صحیح، سخن گفتن و یا سکوت به موقع از مصادیق بصیرت است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
نظری حماسه 9 دی را یکی از سرنوشت‌سازترین حرکت‌های مردمی در دفاع از نظام ولایی ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: به همین دلیل است که بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب باید این روز را یوم‌الله نامید چرا که دفاع از اسلام و آرمان‌ها و ارزش‌های آن در این روز نمود پیدا کرد.
به گفته وی، برخورداری از بصیرت نیاز هر روز جامعه اسلامی است چرا که بی‌بصیرتی باعث شد تا شمری که جانباز جنگ صفین بود و تا مرز شهادت پیش رفت، در روز عاشورا سر امام حسین(ع) را از تن جدا کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: حماسه بزرگ 9 دی ناشی از بینشی عظیم، ولایت‌مداری عمیق مردمی با عیار بالای بصیرت بود که همین امر ماندگاری و تأثیرات بسزای آن را موجب شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول