اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کودکان و نوجوانان بهزیستی استان اصفهان:

شهریه مهدهای کودک در اصفهان 15درصد افزایش داشته است

خبرگزاری فارس: مسئول کودکان و نوجوانان بهزیستی استان اصفهان گفت: شهریه مهدهای کودک بر اساس عوامل دخیل در مهدهای کودک محاسبه و امسال بین 12 تا 15 درصد افزایش داشته است.

شهریه مهدهای کودک در اصفهان 15درصد افزایش داشته است
عفت نجف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بابیان اینکه شهریه مهدهای کودک تابع تصمیمات کلان در امور مهد کودک‌ها است، اظهار داشت: بر اساس امکانات و شرایط، مهدهای کودک درجه ‌بندی و ستاره‌دار و شهریه آنها مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه تمامی عوامل دخیل در مهد کودک‌ها در شهریه منظور شده است، افزود: نیروی انسانی، مدیر، مربی، کمک مربی، خدمتگزار، اجاره‌بها، استهلاک، تجهیزات و سایر هزینه‌ها همانند آب برق، گاز از جمله موارد دخیل هستند.
مسئول کودکان و نوجوانان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: شهریه مهد کودک‌ها نسبت به سال گذشته 12 تا 15درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه شهریه‌ها برای گروه‌های سنی مختلف و شهرستان‌های استان متفاوت می‌کند، ادامه داد: کم‌ترین شهریه در شهر اصفهان مبلغ 40 هزار تومان و بیشترین 81 هزار و 500 تومان در ماه است.
نجف‌پور ادامه داد: گروه شیرخواره نیز بر اساس ستاره‌دار بودن مهد و شهرستان و نیز ساعت متفاوت نگهداری در طول روز از 38 هزار تومان تا 72 هزار و500 تومان هزینه نگهداری دریافت می‌کنند.
وی به فرهنگ سنتی نگهداری کودکان و نگهداری آنها توسط پدربزرگ و مادربزرگ اشاره کرد و بیان داشت: ساعات کاری مهدهای کودک تابع شرایط پدر و مادر شاغل و زمان نگهداری کودک و شهریه آن بر این اساس محاسبه‌ شود.
مسئول کودکان و نوجوانان بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: امسال 3 هزار و 294 مربی مهد در سطح استان به کار گرفته شدند که بیش از 2هزار و 514 نفر از این مربیان در مهدهای روستایی هستند.
وی با بیان اینکه 120 مهدکودک خودکفا هستند، افزود: قیمت محاسبه شده شهریه‌ها در استان اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر و افزایش آن هم کمتر افزایش داشته است.
نجف‌پور تصریح کرد: بسیاری از استان‌های کوچک‌تر از استان اصفهان شهریه مهدهای کودک خود را گران‌تر از این استان دریافت می‌کنند.
وی همچنین از والدین درخواست کرد، هرگونه اضافه قیمت نامتعادل مهدهای کودک را با مراجعه و نیز درخواست شکایات به اداره بهزیستی شهرستان‌ها و به دفتر کودکان گزارش دهند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول