اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان:

مطبوعات گیلان در مقابله با جریان انحرافی بصیر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان گفت: خط و مرز مطبوعات گیلان با جریان فتنه و انحرافی کاملا مشخص است و در این زمینه بصیر هستند.

مطبوعات گیلان در مقابله با جریان انحرافی بصیر هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حماسه با شکوه همبستگی ملت در حماسه یوم‌الله 9 دی ضربه مهلک و سنگینی بر پیکره فتنه‌گران بود و مردم در این روز تاریخی با دستان پر از نفرت آخرین میخ را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند.
سبقت گرفتن مردم از خواص یکی دیگر از عوامل تبدیل شدن واقعه 9 دی به حماسه بود و حضور مدبرانه و با بصیرت مردم برای مواجه شدن با کودتای خاموشی که از درون نظام و با حمایت و طرح‌ریزی بیگانگان علیه نظام رقم خورد، همواره در یادها می‌ماند.
دشمنان اسلام از اتحاد و علاقه‌مندی ملت ایران نسبت به دین و رهبری وحشت دارند و 9 دی روزی است که وحدت ملت در حمایت از ولایت مطلقه فقیه تجلی پیدا کرد.
9 دی حاصل بیداری عمومی ملت با تبعیت عاشقانه و خالصانه از ولایت مطلقه فقیه بود و مردم نشان دادند که هر روز انقلابی‌تر از گذشته هستند و گروه‌های مردمی و اصناف مختلف در حماسه 9 دی سهم ‌بسزایی داشتند و در این بین اصحاب رسانه در مقابله با فتنه‌گری رسانه‌های صهیونیستی تلاش مضاعفی انجام دادند.
مطبوعات با ترکیب جدید امروزی از جمله مهم‌ترین وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های گروهی محسوب می‌شوند و تحول در روزنامه‌‌نگاری همراه با دگرگونی‌های سیاسی، اجتماعی در جامعه بسیارسریع صورت می‌گیرد و این دگرگونی مطبوعات نتیجه مستقیم عملکرد نیازها و شرایط عصر ماست.
رسانه‌ها به عنوان ارکان اساسی اطلاع‌رسانی باید نقش اساسی خود را در چارچوب قانون ایفا کنند و بدون تردید مطبوعات جراحان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه هستند که باید درصدد برطرف کردن بیماری‌ها و نواقص با حرکت در مسیر راهبردی و ولایت فقیه باشند.
آگاهی از تلاش‌ها، دیدگاه‌ها و اقدام‌های خانه مطبوعات گیلان در جریان فتنه 88 و حماسه 9 دی و نیز وظیفه امروز رسانه‌ها در مقابله با جریان انحرافی ما را برآن داشت تا در گفت‌وگویی صمیمی با ابرهیم بهمنی‌جلالی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان در راستای تحقق آگاهی محوری مخاطبان گام برداریم که ماحصل این مصاحبه را می‌خوانیم:

* فارس: در حال حاضر چه تعداد نشریات در گیلان فعال هستند؟

ـ بهمنی‌جلالی: گیلان رتبه دوم را در تعداد مطبوعات عمومی کشور به خود اختصاص داده و در حال حاضر 131 نشریه در گیلان منتشر می‌شود که 9 نشریه در گیلان به صورت روزنامه است.
 
* فارس: شمارگان انتشار نشریات در گیلان چه میزان است؟

ـ بهمنی‌جلالی: روزانه 90 هزار نسخه روزنامه و 42 هفته ‌نامه فعال گیلان نیز با شمارگان پنج تا 8 ‌هزار نسخه در گیلان منتشر می‌شود که نقش مهمی در رشد و توسعه فرهنگی استان، منطقه و کشور دارند.
 
* فارس: در انتخابات 88 مطبوعات گیلان چه عملکردی داشتند؟

-بهمنی‌جلالی: فضای حاکم بر مطبوعات گیلان اصولگرایی است و مطبوعات در انتخابات 88 با تبعیت از  مقام معظم رهبری با هدف اصلی حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش‌آفرینی کردند و در این بین نشریاتی نیز بودند که از کاندیداهای خاص نیز حمایت خود را اعلام کرده بودند.
 
* فارس: پس از انتخابات، خط و مشی مطبوعات گیلان در مقابله با فتنه‌گری‌ها چگونه بود؟

-بهمنی جلالی: انتخابات با شکستن رکورد حضور ملت پای صندوق‌های رای و با سلامت کامل برگزار شد ولی برخی از خواص با حمایت بیگانگان و با طرحی از قبل نوشته شده نمی‌خواستند به رای مردم احترام بگذارند و فتنه‌گری کردند ولی مطبوعات گیلان در این دوران حساس تلاش کردند تا با فصل‌الخطاب قرار دادن فرمایشات رهبری با فتنه‌گران در هر سطحی مقابله کنند.
 
* فارس: مطبوعات گیلان چه تلاش‌هایی را انجام دادند؟

-بهمنی‌جلالی: تنویر افکار عمومی از وظایف محوری مطبوعات است و ما در همین راستا و با تشکیل اتاق فکر در خانه مطبوعات گیلان با جریان‌سازی رسانه‌های صهیونیستی و غربی و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مقابله کردیم و دو طرح پدافند و آفند فرهنگی در نظر گرفته شد و با توکل بر خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) توانستیم گام‌های خوبی برداریم و امروز نیز در حوزه آفندی تلاش‌های خوبی در رسانه‌های گیلان در حال اجراست.
 
* فارس: به نظر شما پشت پرده فتنه‌گری‌ها چه بود؟

-بهمنی‌جلالی: با کمی تامل در سخنان سال 87 و فرمایشات مقام معظم رهبری در نوروز 88 و در مشهد مقدس در می‌یابیم که فتنه 88 کاری طراحی شده با هدف براندازی نظام بود و دشمن تلاش کرد تا با آدمک‌هایی که در داخل کشور آنها را مدیریت می‌کرد و با کمک ضد انقلاب ضربه مهلکی به بدنه نظام وارد کند ولی این آرزو را به گور برد.
 
* فارس: فتنه 88 توسط چه رسانه‌هایی حمایت شد؟

-بهمنی‌جلالی: دشمن در صدد تضعیف آرمان‌ها و ارزش‌های این نظام مقدس بوده است و با در دست گرفتن ابزار رسانه‌ای در تلاش برای رسیدن به اهداف شوم خود در استعمار ملت‌هاست و در جریان فتنه 88 تعدادی از نشریات داخلی ملی با فتنه‌گران همسو شدند و شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های غربی را در جریان فتنه‌انگیزی یاری کردند که امروز شاهد غرب‌نشینی این عناصر خودفروخته هستیم ولی بیش از 95 درصد مطبوعات کشور در خدمت مردم، نظام اسلامی و ولایت فقیه بوده‌اند. 
  
* فارس: جریان‌سازی مطبوعات گیلان در مقابله با فتنه چگونه بود؟

-بهمنی جلالی: مطبوعات باید تمام شناخت، آگاهی و روشنگری خود را در راستای دشمن‌شناسی معطوف دارند و با به‌کارگیری از دو قابلیت بزرگ ولایت‌مداری و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) در مقابله با دشمن بپاخیزند و ابزارها و اصول در نزد مطبوعات گیلان برای دفاع از نظام به‌کارگرفته شد و امروز نیز مطبوعات رسالت خود را در تبیین جریان فتنه و انحرافی انجام می‌دهند.
 
* فارس: حماسه 8 دی مردم گیلان چگونه شکل گرفت؟

-بهمنی‌جلالی: اگر در دوران فتنه سال گذشته تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب نبود دشمن با سوءاستفاده از موقعیت فتنه‌گری، نظام جمهوری اسلامی را متلاشی می‌کرد و در این بین مردم گیلان گوش به فرمان ولایت بودند و حماسه 8 دی را یک روز قبل از حماسه ملی 9 دی رقم زدند و مزد خود را گرفتند و بزرگ‌ترین حسن این است که امام زمان (عج) و ولی فقیه از ما راضی باشند و این افتخار با دیدار با مقام معظم رهبری در سالروز حماسه 8 دی در سال گذشته نصیب گیلانی‌ها شد.
 
* فارس: مطبوعات گیلان چه نقشی در 8 دی داشتند؟

-بهمنی جلالی: رسانه‌های گیلان در کمترین زمان ممکن وقوع این حماسه را برای حضور آحاد مردم اطلاع‌رسانی کردند و در روز حماسه 8دی 88 بیش از 185 عکاس و خبرنگار حماسه مردم گیلان را ثبت کردند و بیانیه تاریخی خانه مطبوعات گیلان منتشر شد.
 
* فارس: حضور رسانه‌های گیلان در پوشش رسانه‌ای دیدار با رهبری چگونه بود؟

-بهمنی‌جلالی: گیلان از استان‌های پیشرو و فعال در حماسه ماندگار و عظیم 9 دی بود و نشان داد که مردم هوشیار این خطه سرسبز کشور با همان شور و شعور روزهای آغاز انقلاب در صحنه حضور دارند و مزدشان را با دیدار با مولایشان در سالروز حماسه 8 دی گرفتند و مطبوعات گیلان با توجه به عدم هماهنگی برخی دستگاه‌های متولی فرهنگ استان به صورت مستقل ایفای نقش کرد.
 
* چه تعداد خبرنگار توفیق دیدار با رهبری را پیدا کرده بودند؟

-بهمنی‌جلالی: بیش از 50 خبرنگار در قالب اقشار مردم گیلان سعادت دیدار با مقام معظم رهبری را داشتند و با توجه به تشکیل نشدن کمیته رسانه در ستاد مردمی دیدار با مقام معظم رهبری، در این بین تلاش شد تا با هماهنگی مدیران رسانه‌های گیلان با کم‌ترین امکانات گزارش‌های بسیاری از متن و حاشیه این دیدار تهیه و منتشر شود و برگ زرینی در تاریخ رسانه‌های این استان ماندگار شد.
 
* فارس: چگونه می‌توان از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت نظام بیشتر استفاده کرد؟

بهمنی‌جلالی: خبرنگاران اصحاب رسانه و مطبوعات چشم و چراغ مردم، زبان اطلاع‌‌رسانی مسئولان و بیان کننده مشکلات مردم و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و خبرنگاران استان هرگاه مسائل و مشکلاتی را دیدند می‌توانند به مسئولان مربوطه و در چارچوب قانون گوشزد کنند و راهکار ارائه دهند و انتقاد سازنده داشته باشند تا استان به رشد و پیشرفت واقعی برسد و مطبوعات و رسانه‌های گیلان باید یک تیم تخصصی و کارشناسی برای شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان تشکیل دهند تا اینکه تصویر خوبی از این استان منعکس شود و باید بیش از پیش از ظرفیت رسانه‌های استان بهره برد.
 
* فارس: در راستای تحقق جایگاه اصلی خبرنگاران در استان چه برنامه‌ای دارید؟

ـ بهمنی‌جلالی: خبرنگار عاشق خدمت به مردم بوده و خدمت با جوهره خبرنگاری آغشته شده است و ما شاهد رفاقت در جامعه خبری استان هستیم و این برای ما بسیار خوشحال ‌کننده است که علاوه بر فضای رقابت، مودت و دوستی در این قشر چشمگیر است و جایگاه خانه مطبوعات و خبرنگاران رفیع بوده و باید به آن احترام گذاشت و مانند گذشته مصمم‌تر در چارچوب قانون و نظام حرکت کنیم تا رضایت مردم جامعه نیز جلب شود و در همین راستا برنامه‌های آموزشی خوبی برگزار شد.
 
* فارس: مطبوعات گیلان چه برنامه‌هایی را برای مقابله با جنگ نرم و فتنه دشمن دارد؟

-بهمنی‌جلالی: فتنه 88 با حماسه مردمی محکوم شد و توانسیم پدافند فرهنگی خوبی را در مطبوعات گیلان در محکومیت فتنه ایجاد کنیم، پس از آن نیز برای افزایش مهارت فنی و بصیرتی، دشمن شناسی، تبیین نقش ولایت فقیه در استحکام نظام اسلامی و نقش انقلاب اسلامی در فراگیر شدن بیداری اسلامی برای نخستین بار در کشور توانستیم طرح ولایت خبرنگاران را طراحی و اجرا کنیم.
 
* فارس: آیا رسانه‌های استان در حوزه فرهنگی عملکرد خوبی داشته‌اند؟

ـ بهمنی‌جلالی: فرهنگ، اساس و بنیاد هر جامعه بوده و مطبوعات نیز بستر سیر و تعالی فرهنگ جوامع هستند و اصحاب رسانه باید در کنار پرداختن به موضوعاتی مانند سیاست، ‌اقتصاد و اجتماع بیشترین تلاش و همت خود را برای ارتقای ابعاد فرهنگی جامعه معطوف کنند و درک مدیران فرهنگی از موضوع رسانه ارتقا یابد و ما از برخی افراد ناکارآمد در عرصه فرهنگ به‌عنوان نماینده اصحاب رسانه در نوع نگاه و بیان گله‌مندیم ولی در سطح مدیریت عالی استان نگاهی حرفه‌ای و برنامه‌محور بر نشریات و رسانه‌ها حاکم بوده که باید گسترش یابد و بیشتر از گذشته از ظرفیت رسانه برای رسیدن به توسعه پایدار استفاده کنیم.
 
* فارس: رسانه‌های گیلان در انتخابات نهم مجلس چگونه عمل می‌کنند؟

-بهمنی‌جلالی: راهبرد اصلی رسانه‌های گیلان در انتخابات مجلس نهم، دعوت مردم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و معرفی ویژگی‌های اصلح در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری است و رسانه‌های استان تریبون دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و تلاش می‌کنیم در نظام ولایی سرباز مخلص رهبر معظم انقلاب در تمام عرصه‌ها باشیم و به‌هیچ قیمتی این تریبون را با تبعیت از فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نااهلان واگذار نمی‌کنیم و خط و مرز مطبوعات گیلان با جریان فتنه و انحرافی کاملا مشخص است.
 
* فارس: مطبوعات را چگونه توصیف می‌کنید؟

-بهمنی‌جلالی: مطبوعات ابزاری برای رسیدن به اهداف متعالی نظام اسلامی هستند و باید مدیران استان تلاش کنند با نگاه حرفه‌ای و تخصصی زمینه همکاری بیشتر رسانه‌ها را فراهم آورند و تشکیل ستاد‌ها و کمیته‌های رسانه برای مناسبت‌ها به صورت موقت و برای نهادها و دستگاه‌‌های دولتی به صورت دایمی ضروری است تا با بیان عملکرد نظام اسلام با اهداف شوم دشمنان اسلام مقابله کنیم.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول