اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مرز نقد سازنده با نقد مخرب معلوم است/ مطبوعات اردبیل خوش خیم هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مرز نقد سازنده را با نقد مخرب و تضعیف‌کننده برای همگان روشن و مبرهن است.

مرز نقد سازنده با نقد مخرب معلوم است/ مطبوعات اردبیل خوش خیم هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در  نشست با جمعی از مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری‌های اردبیل اظهار داشت: نقد مسایل و عملکردها وظیفه مطبوعات است.
وی اظهار داشت: نباید این وظیفه قانونی تنها محدود و محصور به ایام تبلیغات انتخاباتی باشد چرا که هدایتگری، نقد و امر به معروف و نهی از منکر واجب شرعی در تمام ایام و فصول است.
این مسئول افزود: حفظ تقوا در عرصه مطبوعات و روزنامه‌نگاری به این است که در نهایت ادب و منطق حقایق را بیان کنیم و از تخریب نابجای افراد، گروه‌ها و احزاب و زیر سئوال بردن عملکرد دولت پرهیز کنیم.
استاندار اردبیل نقد از مسئولان را وظیفه و رسالت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران توصیف کرد و گفت: نباید فضای نقد را تنها به ایام انتخابات محدود کنیم و آن هم تنها به قصد سوء استفاده و باج‌گیری از برخی افراد و گروه‌ها باشد.
صابری بیان داشت: در بسیاری از مواقع رعایت سکوت، آرامش جامعه را استمرار می‌دهد چرا که بنده وقت آن را ندارم که با الفاظ بازی کرده و فرصت خدمت‌رسانی را به پاسخ منتقدان و برخی افراد بی‌تقوا بدهم.
وی به مصاحبه اخیر سخنگوی شورای نگهبان در مورد دخیل‌ کردن اظهار نظرهای کاندیداها قبل از ایام تبلیغات در بررسی صلاحیت آنها اشاره کرد و افزود: ما نیز در استان از تشکیلات نظارتی و اجرایی انتظار داریم تمام اظهار نظرهای کاندیداها احتمالی را رصد کرده و برخی بی‌تقوایی آنها را در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار دهیم.
این مسئول از رسانه‌ها خواست در ایام ثبت‌نام از داوطلبان، به هیچ وجه کاندیدایی که احتمال حضور دارد تبلیغ نکرده و از چاپ و انتشار مطالب این افراد خودداری کنند.
استاندار اردبیل گفت: بعد از ثبت نام و مشخص شدن کاندیداها در جلسه‌ای با آنها به این افراد موارد و برخی از مطالب ضروری را متذکر خواهیم شود تا مبادا دست به حرکت‌های غیر قانونی و خلاف واقع تا روز انتخابات بزنند.
 
* مطبوعات اردبیل خوش خیم هستند
صابری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز رضایت از عملکرد مطبوعات در استان اردبیل و حرکت سازنده اکثر نشریات محلی و خبرنگاران خبرگزاری‌ها اظهار داشت: بخش مطبوعات این استان خوش خیم است به گونه‌ای که کمترین چالش و نگرانی را ما از طرف مطبوعات و خبرنگاران شاهد هستیم.
وی بار دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی خواست اگر شکایتی از مطبوعات استان دارند به سرعت آن را پس بگیرند چرا که ما بارها حسن نیت خود را به مطبوعات نشان دادیم.
استاندار اردبیل هدف از برگزاری این جلسات را بیان مطالب تعاملی و پیشگیری از برخی موارد احتمالی تخلف از سوی نشریات و خبرنگاران توصیف کرد.
این مسئول بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی نیز حق در اختیار گذاشتن امکانات دولتی را ندارند و به دلیل آنکه ممکن است شائبه و سوء ذهنیتی حاصل شود.
وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد در ایام تبلیغات کمتر فضاها و امکانات عمومی را در اختیار کاندیداها قرار دهیم تا شائبه‌ها و ذهنیت‌هایی در این زمینه به وجود نیاید.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری در پایان سخنان گفت: ما در یک کار فرهنگی باید تلاش کنیم در یک فضای تبلیغات سالم موج مثبت در حماسه‌آفرینی مناسب مردم فراهم کرده و بسیاری از ناگفته‌ها در حوزه انتخابات را تبیین و تشریح کنیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول