اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی خبر داد

احداث 220 کیلومتر بزرگراه در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی گفت: از مجموع 11 هزار و 979 کیلومتر راه‌های همسنگ استان تاکنون 220 کیلومتر بزرگراه احداث شده است.

احداث 220 کیلومتر بزرگراه در آذربایجان غربی
علیرضا رحمان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیش از 300 کیلومتر بزرگراه نیز در دست ساخت است که در سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: تا پایان سال جاری 70 کیلومتر بزرگراه در محدوده جاده‌های آذربایجان غربی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول اضافه کرد: هشت کیلومتر از طرح ملی احداث بزگراه ارومیه- میاندوآب و هشت کیلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه سلماس- صوفیان از بزرگ‌ترین طرح‌های راهسازی استان است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری 76 مقطع پرحادثه در جاده‌های آذربایجان غربی حذف و اصلاح شده است.
به گفته رحمان‌زاده، تعیین مشخصات جغرافیایی مقاطع پرحادثه با فناوری GIS، حرکت هوشمند دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر ایمن‌سازی جاده‌های استان و تحلیل داده‌های آماری در سامانه مرکز مدیریت راه‌ها از جمله طرح‌های اجرا شده هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به اقدامات انجام شده امسال آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای استان نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی با بیان اینکه برنامه‌های کارآمدی در راستای استانداردسازی راه‌های اصلی و فرعی استان در دست اجراست، خاطرنشان کرد: اصلاح مقاطع پرحادثه ارتباط مستقیم با کاهش تصادفات جاده‌ای دارد که آشکارسازی مقاطع پرحادثه برای رانندگان به منظور رعایت نکات ایمنی در زمینه اصلاح مقاطع پرحادثه راه‌های ارتباطی استان بسیار موثر واقع شده است.
این مسئول در ادامه به طرح نهضت بزرگ آسفالت راه روستاهای بالای 50 خانوار استان نیز اشاره و تصریح کرد: امسال طرح نهضت بزرگ آسفالت روستاهای بالای 50 خانوار در مجموع به طول هزار و 800 کیلومتر همسو با حرکت جهاد اقتصادی در حوزه راه و ترابری استان اجرا می‌شود که تاکنون از این میزان 665 کیلومتر آسفالت شده و زیرسازی 480 کیلومتر به اتمام رسیده است.
رحمان‌زاده اضافه کرد: قبل از اجرای طرح‌های لبیک تنها 100 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده در حالی که در دو سال گذشته نزدیک به هزار کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شده و آسفالت این میزان محور روستایی در این مدت زمانی بی‌نظیر است.
رحمان‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین عملیات ساخت ابنیه فنی و بسترسازی در  655 کیلومتر راه روستایی در قالب طرح نهضت بزرگ آسفالت راه روستاهای بالای 50 خانوار در دست اجراست.
به گفته وی هفت هزار 327 کیلومتر راه روستایی در دو هزار و 870 روستای آذربایجان غربی با جمعیت دو هزار و 500 خانوار روستایی گسترش یافته که از این میزان راه، سه هزار و 239 کیلومتر آسفالت شده است و اهالی هزار و 530 روستا از راه مناسب برخوردار هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول