اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آمار استان البرز:

استان البرز 213 هزار نفر جمعیت روستایی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری البرز اعلام کرد: در این استان حدود 213 هزار نفر در روستاها سکونت داشته و آمار دقیق روستاییان البرزی در همین تعداد است.

استان البرز 213 هزار نفر جمعیت روستایی دارد
یحیی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در حال حاضر پالایش آمارهای به دست آمده از سرشماری اخیر در استان البرز در دست انجام است و به زودی مراکز رسمی این آمار را به اطلاع عموم می‌رسانند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا آمار میزان دقیق جمعیت شهرستان کرج مشخص شده است؟ گفت: همچنان ماموران و مدیران مسئول در حال پالایش آمار هستند و هنوز نمی‌توانیم آمار دقیق را به صورت تفکیک شده اعلام کنیم، ضمن اینکه وظیفه اعلام آمار فوق بر عهده سازمان آمار مرکزی است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پس از پالایش اولیه آمارهای به دست آمده از جمعیت روستایی و شهری استان البرز، در حال حاضر تنها می‌توانیم آمار دقیق جمعیت روستایی این استان را اعلام کنیم.
رمضانی اعلام کرد: بر‌اساس آمار فوق، استان البرز به صورت دقیق دارای 213 هزار و 959 نفر جمعیت روستایی است.

تفکیک آماری جمعیت روستایی البرز بر اساس جنسیت
 
وی خاطر نشان کرد: از این تعداد 110 هزار و 515 نفر مرد و 103 هزار و 444 نفر نیز زن هستند.
مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری البرز افزود: آمار فوق به همراه آمار مسکن روستایی در استان البرز کمک بسیاری به مسئولان استان برای طراحی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خواهد داشت.
رمضانی متذکر شد: ماموران اداره آمار استان در تلاش هستند تا با تکمیل بررسی داده‌های ارائه شده، جمعیت نهایی نفوس و مسکن استان را اعلام کنند.
لازم به توضیح است، بر اساس قانون دولت در ظرف زمانی مشخصی موظف به آمارگیری سراسری است که آخرین طرح سرشماری نفوس و مسکن در آبان سال جاری به صورت سراسری در کشور انجام شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول