اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره:

همکاری مردم موجب اجرای موفقیت‌آمیز سرشماری شد

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم‌دره گفت: همکاری خوب مردم در مدت اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، موجب اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در شهرستان خرم‌دره شد.

همکاری مردم موجب اجرای موفقیت‌آمیز سرشماری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره رحیم نوری‌پور در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی سرشماری نفوس و مسکن این شهرستان با مثبت ارزیابی کردن نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 اظهار داشت: این مهم نتیجه یک تلاش جمعی در شهرستان بوده است.
وی با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن بزرگترین طرح آماری کشور محسوب می‌شوند، افزود: این طرح در مدت زمان معین همزمان در نقاط شهری و روستایی به اجرا گذاشته شده و بر اساس آن اطلاعات موجود خانوار با مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل، از ایشان گرفته می‌شود.
فرماندار شهرستان خرم‌دره ضمن قدردانی از همکاری مردم با ماموران سرشماری بیان داشت: همکاری خوب مردم در مدت اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، موجب اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در شهرستان خرم‌دره شد.
وی با بیان اینکه آمار یکی از شاخص‌هایی است که برنامه‌ریزان در تدوین برنامه به آن دقت می‌کنند، بیان کرد: بدون توجه به آمار نمی‌شود برنامه‌ای را نوشت و آمار باید به عنوان یک ابزار بسیار مهم در دسترس برنامه‌ریزان باشد.
نوری‌پور افزود: آمار زبان گویای عملکرد مسئولان است که نشان می‌دهد، مسئولان چه میزان در اجرای برنامه‌های خود موفق عمل کرده‌اند.
وی با اشاره به اهداف اجرای سرشماری نفوس و مسکن در کشور خاطرنشان کرد: با اطلاعات وآمار به دست آمده از سرشماری، وضعیت استان شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی در سطح استان‌ها صورت می‌گیرد.
فرماندار شهرستان خرم‌دره افزود: همچنین توزیع عادلانه امکانات در استان‌ها و کمک برای برنامه‌ریزی برای اشتغال و رفع بیکاری از دیگر کاربردهای اطلاعات به دست آمده از سرشماری نفوس و مسکن است.
وی با بیان اینکه نخستین سرشماری در سال 1335 صورت گرفت و پس از آن هر 10 سال شاهد سرشماری نفوس و مسکن بوده‌ایم، گفت: با توجه به تحول‌های جمعیتی و همچنین نتایج به دست آمده از سرشماری سال 85 تصمیم گرفته شد که این سرشماری هر پنج سال یک بار صورت بگیرد.
سرشماری نفوس و مسکن از دوم تا 22 آبان ماه سال جاری در سراسر کشور و در همه نقاط شهری و روستایی اجرا شد که با توجه به گستردگی سرشماری نفوس و مسکن در کشور 114 هزار نیروی انسانی در سطح کشور ساماندهی شدند که در سطح استان نیز به صورت مستقیم ساماندهی بیش از یک هزار و 500 نفر صورت گرفته بود.
در ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان خرم‌دره نیز 80 نیروی سرشماری کننده شامل 13 کارشناس گروه‌، 12 بازبین ، سه کارشناس مسئول‌، سه کارشناس بازبین و 49 مامور آمار‌گیر بعد از طی مراحل گزینش و دوره‌های آموزشی در غالب 13 گروه و سه منطقه سازماندهی شده و به فعالیت مشغول بودند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول