اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث خوزستان خبر داد:

پیشرفت 35 درصدی موزه منطقه‌ای خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از پیشرفت 35 درصدی موزه منطقه‌ای خوزستان در دو سال گذشته خبر داد.

پیشرفت 35 درصدی موزه منطقه‌ای خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پرویز پورفرخی بعدازظهر امروز در پایان بازدید از روند احداث موزه منطقه‌ای خوزستان در پارک جزیره شادی گفت: عملیات اجرایی احداث این موزه از سال 88 آغاز شده و تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: با تقاضای اداره کل میراث فرهنگی خوزستان 4 هکتار زمین در جزیره شادی حد فاصل پل سفید و پل سیاه برای احداث موزه منطقه‌ای خوزستان اختصاص یافت و مجوزهای لازم از اداره کل موزه‌های کشور نیز دریافت شد.
پورفرخی اظهار داشت: با توجه به تمدن غنی خوزستان و وجود بخش‌های باستانی منحصر به فرد و آثار و محوطه‌های تاریخی؛ همچنین آثاری که از تمدن دوره اسلامی، موزه منطقه‌ای می‌تواند با نمایش نمادهایی از آن پیوندی میان دوران طلایی اسلامی و باستانی ایجاد کند.
وی با اشاره به تصویب احداث این موزه در سفر هیئت دولت به استان از منابع ملی گفت: عملیات اجرایی موزه از پایان سال 88 آغاز شده و تاکنون 35 درصد پیشرفت دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه این موزه در سه طبقه با 15 هزار مترمربع زیربنا احداث می‌شود، افزود: 6 هزار مترمربع از موزه شامل طبقه همکف و قسمت‌هایی از طبقه اول اجرا شده است و محوطه سازی‌ها، پردازش محتوایی با گالری‌های مختلف و تکمیل ساختمان سه طبقه جزو فازهای بعدی است.
پور فرخی اعتبار هزینه شده در این موزه را تاکنون حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: فاز نخست موزه منطقه‌ای خوزستان تا سه سال آینده باید به اتمام برسد و احداث آن نیاز به 11 میلیارد تومان اعتبار دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار بیشتر، این پروژه قطعا سرعت بیشتری خواهد داشت.
وی با اشاره به تداخلی که محوطه سازی‌های پارک جزیره در موزه ایجاد کرده، گفت: شهرداری اهواز بدون هماهنگی با میراث فرهنگی، محوطه‌سازی‌هایی انجام داده که مکاتباتی برای توقف انجام گرفته است.
پورفرخی افزود:‌ ورودی موزه بر اساس طراحی مصوب اداره کل موزه است و نباید تداخل در آن ایجاد شود، ورودی موزه آب نماهایی دارد که تامل در ورود ایجاد می‌کند، محوطه‌های یک موزه برای جلب نظر و ورود بسیار مهم هستند.
وی خاطرنشان کرد: طراحی محتوایی در حال انجام است و در سال 91 تصویب نهایی می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه احتمال وقوع سیلاب در موزه منطقه‌ای را غیرممکن اعلام کرد و اظهار داشت: سیلاب‌ها در مطالعات بررسی شده‌اند، اما با توجه به وضعیت کنونی رودخانه کارون و کاهش دبی رودخانه نسبت به سال‌های گذشته همچنین ساخت سد در بالادست، دیگر از سیلاب‌های تاریخی که جلگه خوزستان را غرقابی می‌کرد خبری نیست و احتمال سیل به صفر می رسد.
وی افزود: در طرح توسعه موزه ایجاد دسترسی برای ورود به جزیره‌های اطراف و اکوتوریسم فراهم شده است.
به گفته وی، برای همکاری در احداث موزه مستقل دفاع مقدس در کنار موزه منطقه‌ای خوزستان نیز آماده همکاری هستیم.
انتهای پیام/ص20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول