اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماهشهر:

حماسه 9 دی نشان‌دهنده عمق بصیرت مردم بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ماهشهر گفت: حماسه تاریخی 9 دی نشان‌دهنده عمق درک و بصیرت مردم بود.

حماسه 9 دی نشان‌دهنده عمق بصیرت مردم بود
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالحسین غبیشاوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت: حماسه‌ای که مردم شریف و انقلابی ایران در روز نهم دی‌ماه سال 88 به نمایش گذاشتند حاکی از قدرت و اتحاد مردم کشورمان و مشت محکمی بر دهان بنیانگذاران فتنه 88 بود.
وی افزود: در حوادثی که بعد از انتخابات آن سال رخ داد دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی برای رسیدن به مقاصد سوء خود چشم امیدشان را به این حوادث دوختند تا جایی که به مقدسات اسلام و به عاشورا جسارت کرده و عزاداران را نیز مورد هجمه قرار دادند.
امام جمعه ماهشهر ادامه داد: مردم در مقابله با این توهین‌ها به صورت خودجوش و در قالب هیئت‌های مذهبی به میدان آمدند و با حضور چشمگیر خود پاسخ دندانشکنی به یاوه‌گویان و بدخواهان انقلاب دادند.
غبیشاوی با اشاره به اینکه حماسه 9 دی پایانی برای تحرکات ضد انقلابی بدخواهان بود تصریح کرد: مردم با حضور به موقع خود و با حماسه‌ای که آفریدند موجب یأس و ناامیدی دشمنان در داخل و خارج از کشور شدند تا این واقعه برای همیشه در تاریخ به عنوان واقعه‌ای درخشان به ثبت برسد.
وی همچنین با بیان اینکه این حادثه نشان‌دهنده عمق درک و بصیرت مردم بود خاطرنشان کرد: بصیرت چیزی است که مردم در این سال‌ها در روح و ذهن و قلب خود نهادینه کرده و به عنوان چراغ روشن‌گری که راه حق را به آنها نشان می‌دهد استفاده کرده‌اند.
امام جمعه ماهشهر در ادامه گفت: بسیار دیده شده که افرادی با سابقه‌های درخشان در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس به دلیل نداشتن بصیرت قدم در راه انحراف گذاشته و در نهایت سقوط کردند.
غبیشاوی افزود: انسان برای شناخت و معرفت روح و قلب و جسم خود نیاز به بصیرت دارد تا به دور از خطرات مانده و در چاه انحراف نیفتد و ما دیدیم که این بصیرت بود که مردم ما را در مسیر صحیح قرار داده و باعث شد که آن موج فتنه را پس بزنند.
وی با بیان اینکه اسلام با شخصیت‌ها سنجیده نمی‌شود اظهار داشت: این راه حق است که اهمیت دارد و شخصیت‌ها اگرچه در تاریخ با نام درخشان ثبت شده باشند اما درصورتی‌که از راه حق منحرف شوند ارزش خود را از دست می‌دهند.
امام جمعه ماهشهر ادامه داد: روز 9 دی باید برای نسل‌های آینده زنده نگاه داشته شده و به عنوان یک یوم‌الله ماندگار شود تا بتوانیم از این پس در سایه چنین مناسبت‌هایی بصیرت خود را محک بزنیم.
غبیشاوی در ادامه صحبت‌های خود به سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و گفت: امام محمدباقر با حضور در بطن واقعه کربلا و همراهی خانواده و پدر گرامی خود در آن زمان، با وجود سن بسیار کمی که داشت با حافظه استثنائی و درک عمیق خود از رویدادها، به مانند یک گزارشگر و ثبت کننده وقایع و حقایق عاشورا در زمان امامت خود عمل کرد و به همراه پدر خود امام‌سجاد(ع) به نقل اخبار و حوادث آن واقعه تاریخی برای مردم زمان خود پرداخت.
وی در پایان اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) با اشاعه و تعلیم معارف به حق دین اسلام در زمان نزاع میان امویان و عباسیان به انتشار فرهنگ تشیع  پرداخته و هزاران شاگرد را در محضر خود تعلیم و تربیت کردند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول