اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان شمالی:

خراسان شمالی 836 هزار نفر جمعیت دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی گفت:‌ بر اساس سرشماری نفوس و مسکن امسال، این استان 836 هزار و 489 نفر جمعیت دارد.

خراسان شمالی 836 هزار نفر جمعیت دارد
حسن قلیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خراسان شمالی با بیان اینکه این آمار بر اساس نتایج مقدماتی سرشماری که به صورت دستی انجام شده، استخراج شده است، اظهار داشت: البته انحراف آمار جمعیتی این استان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن امسال کمتر از یک درصد است.
وی با اشاره به اینکه نسبت رشد جمعیتی در کشور بر اساس سرشماری 3/1 بوده است، افزود: این میزان رشد جمعیتی در خراسان شمالی کمتر از یک درصد بوده است.
قلیزاده با بیان اینکه بر اساس این آمارگیری جمعیتی 428 هزار و 49 نفر در مناطق شهری این استان سکونت دارند، گفت: همچنین 408 هزار و 440 نفر در مناطق روستایی سطح خراسان شمالی سکونت دارند.
وی همچنین با اشاره به آمار جمعیتی خراسان شمالی بر اساس اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن اظهار داشت: بر همین اساس شهرستان اسفراین 121 هزار و 717 نفر، شهرستان بجنورد 35 هزار و 415 نفر، شهرستان جاجرم 36 هزار و 156 نفر، شهرستان شیروان 147 هزار و 931 نفر، شهرستان فاروج 50 هزار و 792 نفر، شهرستان مانه و سملقان 101 هزار و 748 نفر و شهرستان گرمه 24 هزار و 140 نفر جمعیت دارد.
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی بیشترین جمعیت روستایی شهرستان‌های این استان در این سرشماری را به نسبت جمعیت، مانه و سملقان عنوان کرد و گفت:‌ هم‌اکنون 58/72 درصد جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند.
وی همچنین بیشترین جمعیت شهری طبق سرشماری امسال نفوس و مسکن را به نسبت جمعیت شهرستان مربوط به شهر گرمه دانست و افزود: بر همین اساس ‌10/80 درصد جمعیت این شهرستان در شهر گرمه سکونت دارند.
سجادی با اشاره به پیشی گرفتن جمعیت شهری استان خراسان شمالی به نسبت جمعیت روستایی اظهار داشت:‌هم اکنون 17/51 درصد از جمعیت این استان در مناطق شهری و 83/48 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 85، خراسان شمالی 811 هزار نفر جمعیت داشته که بیش از 51 درصد این جمعیت در مناطق روستایی و 48 درصد در مناطق شهری سکونت داشتند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول